عوامل موفقیت در بازاریابی استارتاپ ها

سی یو وب 1400.04.22 3764 0 0

بازاریابی استارت آپ: کسب و کارتان را در مسیر درستی شروع کنید.

آیا در حال راه اندازی یک استارت آپ هستید؟ دو روش برای انجام این کار وجود دارد: خودتان کارها را سرو سامان دهید یا اینکه یک آژانس بازاریابی استارتاپ که در این کار تخصص دارد کمک بگیرید.
چرا استخدام آژانس بازاریابی استارتاپ باعث موفقیت و رشد استارتاپ شما می شود؟
وقتی به آینده راه اندازی کسب و کار جدیدتان فکر می کنید، بسیار هیجان زده و احساساتی می شوید؛ اما پس از شروع  کارها برای بازاریابی و راه اندازی استارتاپ تان، با واقعیت مسئله روبرو می شوید.
هیچ کس یک کار آفرین جدید را برای راه سخت پیش رو آماده نمی کند. آن ها هرگز به شما نمی گویند که بازار جای بسیار شلوغی است که سالانه تعداد بی شماری از مشاغل، محصولات و خدمات در آن عرضه می شوند، بسیاری در این بازار شکست می خورند و بسیاری با راه کارهای جدید به موفقیت های بزرگی دست می یابند.
مشاغل نوپا (استارت آپ ها) همواره برای پیشرفت، تلاش می کنند و در این راه با چالش های فراوانی روبرو می شوند. در این روند، یکی از بزرگترین اشتباهات این است که بیشتر انرژی تان را صرف توسعه برند یا برنامه ریزی برای چگونگی ورود به بازار کنید. اینکه برای ایجاد و توسعه ی چیزی تلاش کنید که هیچ کس به جز شما فکر نمی کند که نتیجه ی خوبی خواهد داد، به کسب و کارتان آسیب زیادی می زند.
شاید در ظاهر ضروری به نظر نرسد، اما استخدام یک آزانس بازاریابی برای کسب و کار جدیدتان، برای تعیین ارزش  های شما، یافتن مشتریان منحصر به فردتان و اینکه چطور با آن ها ارتباط برقرار کنید تا ایده های بزرگ تان را عملی کنید و مراحل اولیه را پشت سر بگذارید، خیلی مهم است. 

اهمیت بازاریابی استارتاپ در موفقیت کسب و کار

مطالب مرتبط: 9 دروغ بزرگ دیجیتال مارکتینگ ، آیا باید این باور را رها کنیم ؟

نکات مهم برای موفقیت در بازاریابی استارت آپ 

اگر بازاریابی استارت آپ و توسعه برندتان به درستی انجام شود، می تواند خیلی برایتان پولساز باشد. در اینجا توصیه های ارزشمندی آورده شده است که به شما کمک کند که پول کمتری را برای تبلیغات هدر دهید و در این مسیر کمتر مرتکب اشتباه شوید.

1. بازارتان را بشناسید.

واقعیت مسئله این است که فرقی نمی کند که محصول شما چقدرعالی است .در بیشتر موارد ، تنها گروهی از افراد به آن علاقه نشان می دهند. این جایگاه تعریف شده و مشخص شما در بازاراست. پس اگر سعی کنید محصولتان را به همه بفروشید، هم پول و هم وقتتان را هدر داده اید. این کار تقریباً غیرممکن است، مگر اینکه بودجه شما برای تبلیغات، به منظور شناساندن برندتان به مردم، بی نهایت باشد (البته که چنین نیست).
عملاً غیرممکن است که یک تجارت بدون مفهوم و موضوع بتواند برندی برای خودش بسازد. همیشه این سوال وجود دارد که چه کسی و مهم تر از آن چرا این محصول یا خدمات را تبلیغ می کنند.
 
بهترین راه برای تأثیرگذاربودن در بازار، این است که براساس محصول یا خدماتی که ارائه می دهید و کسانی که این خدمات و محصولات را می خواهند، جایگاهتان را مشخص کرده و بر آن تمرکز کنید
در اینجا، برخی از فاکتورهایی که هنگام انتخاب بازار و شناسایی مشتریان منحصر به فرد به کمکتان می آید را معرفی می کنیم:
ارزش پیشنهادی: ارزش پیشنهادی باید باعث برتری شما نسبت به رقبایتان شود. این همان چیزی است که مشتریانتان برای ارزیابی شما و برندتان، از آن استفاده می کنند. مسئله اینجاست که آیا ارزش پیشنهادی به اندازه کافی منحصر به فرد است که برند شما را از دیگر برند ها متمایز کند؟

" ارزش پیشنهادی: دلیل ترجیح یک محصول نسبت به سایر محصولات از سوی مشتری، بیانگر ارزش پیشنهادی آن برند برای آن مشتری است. "

شناخت بازار توسط بازاریاب استارتاپ

مطالب مرتبط: 6 روش مقرون به صرفه برای جذب مشتری در بازاریابی آنلاین

رقابت: اگر می خواهید دراین زمینه موفق باشید، باید هنگام برنامه ریزی برای بازاریابی تان موضوع رقابت را هم مد نظر قرار دهید. همه ی کسب و کارها می خواهند آنچه را که در نظر مشتری بهترین است، فراهم کنند. داشتن تقاضای بیشتر، علی الخصوص در بازارهایی که اشباع شده اند، کار سختی است و به تلاش شبانه روزی نیاز دارد.

اندازه ی بازار: بسیاری از استارت آپ ها، با چالش اندازه گیری بازار مورد نظرشان رو به رو هستند؛ خیلی مهم است که از تعداد تقریبی مشتریان در هر منطقه آگاه باشید.

توانایی مالی بازار: آیا بازار مورد نظر شما توانایی خرید محصول شما را دارد؟
هنگامی که کسب و کارتان را شروع می کنید، مخاطبانی پیدا می شوند که شما هرگز قبل از آن وجود آن ها را پیش بینی نمی کردید، به همین دلیل باید کاملا حواستان جمع باشد که ذهنیت به روزی از مخاطبانی که به برندتان جذب می شوند، داشته باشید.

2. برندتان را متمایز کنید.

مهم نیست که چقدر استارتاپ شما منحصر به فرد باشد، ممکن است که شخص دیگری هم همان کار شما را انجام بدهد. اگر برند یا محصول شما متمایز نباشد، فروش بیشتر خدمات/محصولات و گسترش بازار فروشتان خیلی سخت تر می شود.
 
گاهی اوقات، آنچه باعث تمایز شما در یک بازار شلوغ و اشباع شده می شود، ارتباطی با خود محصول یا برندتان ندارد. بلکه می تواند به این دلیل باشد که پیام شما و میزان ارزش و قدرت برندتان به خوبی به مخاطبانتان منتقل شده است و از همان ابتدا، برند شما با مخاطبان ارتباط بسیار قدرتمندی برقرار کرده است. آیا مشتریان شما می توانند خودشان را در سبک زندگی که برند شما برایشان به تصویر می کشد، مجسم کنند و آیا شما می توانید راه حل های مناسبی برای مشکلات و نیاز های آنان ارائه دهید؟ مهمترین مسئله در اینجا متفاوت بودن است.
در اینجا چند استراتژی دیگر آورده ایم که به شما کمک می کند تا بتوانید برندتان را از رقبایتان متمایز کنید:
 
1.صدا و لحنی منحصر به فرد برای برندتان بسازید.

ایده فوق العاده ی شما برای کسب و کارتان، بدون صدای برند، عملی نخواهد شد. صدا و لحن برند، به شما امکان می دهد ارتباط صمیمانه تری با مشتریان خود برقرار کنید. در اولین مراحل شروع  بازاریابی استارتاپ ، مشتریان نحوه برخورد و صحبت شما با آن ها را متوجه می شوند و این امر بر دیدگاهشان در مورد برند شما، تأثیر بسزایی می گذارد.

استراتژی آژانس های بازاریابی استارت آپ

2. محتوای منحصر به فرد تولید کنید تا آگاهی از برندتان را افزایش دهید.

هویت برند شما، توانایی تولید محتوای منحصر به فرد را در اختیارتان می گذارد. بیشتر استارتاپ ها از لوگوی کسب و کارشان برای هر پستی که در اینستاگرام یا هرشبکه ی اجتماعی که می گذارند، استفاده می کند؛ این کار به ضرر تجارت شما تمام می شود. لوگوی کسب و کار شما در هویت برند شما نقش اساسی دارد، اما داستان برند شما را منتقل نمی کند. سوالی که در اینجا پیش می آید این است که، آیا محتوای پست های اینستاگرام شما  به درستی کسب و کارتان را معرفی می کند؟ آیا به طور مرتب وب سایت خود را با مطالب وبلاگ به روز می کنید؟ تولید محتوای جدید و به روز رسانی محتوا ممکن است به نظر کار سختی بیاید. اما درغیر این صورت، نمی توانید محتوای منحصر به فردی داشته باشید که آگاهی از برندتان را افزایش دهد.

3. هدفتان را از کسب و کار به طور کامل مشخص کنید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که استارت آپ ها مرتکب می شوند، این است که در حالی مشغول شدن به بازاریابی برای کسب و کارشان می شوند که هنوز مدل کسب و کارشان به طور کامل مشخص نشده است. اگر همچنان برای یافتن مسیر درست برای اهدافتان تلاش می کنید، هیچ کس به برند شما علاقه مند نخواهد شد. در پیامی که به مشتریان منتقل می کنید، باید هدفتان از راه اندازی یک کسب و کار کاملاً واضح باشد .
اصالت یعنی تمام سعیتان را بکنید به قول هایی که به مشتریان خود می دهید، عمل کنید. شاید به نظر ساده برسد، اما بپذیرید که عمل به وعده هایتان کار سختی است. اما این همان رازموفقیت برای بنا گذاری برند و راه اندازی استارت آپ و موفقیت در بازاریابی استارتاپ در هر کسب و کاری است.

چرا استخدام آژانس بازاریابی استارتاپ برای کسب و کار جدیدتان مهم است؟

بیشتر مدیرعاملان استارت آپ ها، برای یافتن مفاهیم و ایده های بازاریابی، از سایت های فریلنسری کمک می گیرند یا بدتر از آن، خودشان این کار را انجام می دهند. این اولین اشتباه شماست. راه اندازی استارت آپ دقیقاً مثل این است که می خواهید برای اولین بار به ملاقات کسی بروید و می خواهید که در قرار اول خیلی خوب به نظر برسید.
در اینجا دلایل اینکه برای کسب و کار جدیدتان به استخدام یک آژانس بازاریابی استارتاپ نیاز دارید را آورده ایم:

اهمیت استخدام آژانس بازاریابی دیجیتال

مطالب مرتبط: معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

1.  خیلی سریعتر از اینکه بخواهید خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید، به اهدافتان دست می یابید.
رسیدگی به نیازهای بازاریابی کسب و کارتان کاری تمام وقت است، خصوصاً اگر کسب و کارتان را به تازگی راه اندازی کرده اید. کمک گرفتن از کسانی که در این زمینه تخصص دارند، راهی عالی برای صرفه جویی در وقت و تمرکز بر روی کارهای مهم دیگراست. یک تیم بازاریابی متخصص، با تجاربی که در زمینه ی استارت آپ ها دارد، به شما کمک می کند تا روش های بسیار خوبی را برای جذب مشتری برگزینید تا بتوانید در مدت کوتاهی، به اهداف کسب و کارتان برسید.

2.  اطلاعات جدیدی را بدست می آورید.

در یک کسب و کار نوپا، همه چیز جدید است و بیشتر کارها را برای اولین بار است که انجام می دهید. در این مرحله تمام سعی شما بر این است که بر طبق برنامه ریزی هایتان پیش بروید. با استخدام یک آژانس بازاریابی، تیم خود را گسترش می دهید و مهارت ها و استعداد های جدیدی را کسب می کنید. متخصصان حوزه ی بازاریابی، می توانند اطلاعات جدیدی را درباره ی چگونگی مواجهه با مسائل، در اختیارتان بگذارند و در مورد استراتژی بازاریابی، توصیه هایی را به شما ارائه دهند.

3 . به کمک متخصصان می توانید مخاطبانتان را ردیابی کنید.

یکی از بزرگترین مشکلات استارتاپ ها این است که نمی توانند ردیابی کنند که چه کسی یا کدام یک از مخاطبان تبلیغشان را دیده اند. آژانس بازاریابی استارتاپ در تجزیه و تحلیل داده ها و درک روندهای بازاریابی و دیگر معیارهای تحلیلی آن به شما کمک می کند. بدین شکل می توانید تجارت تان را به سمت دستیابی به اهداف بیشتر هدایت کنید و روز به روز بیشتر به شاخص های پیشرفت نزدیک تر شوید.
به طور کلی، بازاریابی استارتاپ و توسعه برند به اندازه ی توسعه محصول اهمیت دارد. برخلاف باورعموم، قبل از ساخت یک برنامه یا تولید یک محصول، باید مشخص کنید که این برنامه یا محصول برای چه کسانی ساخته می شوند، چگونه زندگی آن ها را بهبود می بخشد و چطور به بازارعرضه می شود.
ممکن است جدید ترین و بهترین محصول بازار از آن شما باشد، اما اگر نتوانید پایه محکمی برای نام برندتان بسازید و نشان دهید که چگونه این محصول تغییرات مثبتی را در زندگی افراد ایجاد می کند، نتایج استارت آپ اصلا بر طبق انتظاراتتان پیش نخواهد رفت.

توسعه ی برند و برنامه ریزی برای بازاریابی یک استارتاپ برای دستیابی به موفقیت های اولیه، خیلی مهم است. یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای این کار آن است که از یک آژانس بازاریابی استارتاپ کمک بگیرید، زیرا آن ها در این زمینه تخصص دارند وبا راهنمایی هایشان راه را برایتان هموار تر می کنند .


 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است