تکنیک های منحصر به فرد برای ایمیل مارکتینگ

سی یو وب 1399.12.12 2315 0 0

بازاریایی از طریق ایمیل یک استراتژی برای دیجیتال مارکتینگ است که مبتنی بر ارسال ایمیل و توسعه روابط مشتریان شکل می گیرد و باعث می شود که اولین خریداران به مشتریان وفادار تبدیل شوند. یکی از مزایای این نوع  از دیجیتال مارکتینگ این است که شما می توانید تمام مراحل را خودکار انجام دهید.

آیا ایمیل مارکتینگ قدیمی شده است؟

با همه بحث های ویدئویی، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و ربات های چت، گاهی اوقات به نظر می رسد که ایمیل منسوخ شده است. این بحث کاملا غیر واقعی است و حقیقت ندارد. بازاریابی از طریق ایمیل، امروزه همچنان ادامه دارد و یکی از بهترین استراتژی های ممکن برای تجارت به شمار می رود.
طبق تحقیقات انجام گرفته بر روی ایمیل مارکتینگ نشان می دهد به عنوان یکی از موثرترین کانال های بازاریابی رتبه بندی محسوب می شود.
چرا با وجود همه هیاهوی تبلیغاتی بر سر کانال های جدید فناوری دهه های گذشته هنوز هم یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی به شمار می آید؟
این واقعیت وجود دارد که مردم بر روی هر پلتفرمی از ایمیل استفاده می کنند و تحقیقات انجام گرفته بر روی این بازاریابی نشان می دهد بیش از 85 درصد کاربران بزرگسال با ایمیل کار می کنند.
به همین دلیل ایجاد کمپین موفق بازاریابی از طریق ایمیل برای کارآفرینان بیش از هر زمان دیگر مهم است. اما یک مشکل وجود دارد که اکثر مردم نمی دانند چگونه از آن به درستی استفاده کنند.
ورود به صندوق ایمیل شخصی مانند این است که برای شام به خانه کسی دعوت شوید. حال منتظر هستید از شما بخواهد کفش های خود را در بیاورید و شما را به داخل خانه دعوت کند.
ایمیل مارکتینگ همین است. قبل از شروع می خواهم به شما یاداوری کنم که همیشه در بهترین رفتار خود باشید، شما در صندوق ورودی مهمان هستید.

تکنیک های ایمیل مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ
 
مرحله اول در ایجاد ایمیل مارکتینگ:

باید به این توجه کنید که مخاطب شما به دنبال چه چیزی است، برخی علاقه مند به دریافت هدیه هستند در حالی که افرادی نیز به دنبال خبرنامه می باشند.
ایمیل های خود را به روزرسانی کنید. با به اشتراک گذاشتن یک تماس خاص می توانید افراد بیشتری را به عضویت در آوردید.
برخی از روشهای متداول برای ترغیب افراد به ثبت نام عبارتند از:
•    ارسال ایمیل های دنباله دار
•    ارسال مقاله یا کتاب الکترونیکی رایگان
•    ارسال هدیه
لیستتان را به روز کنید، مانند نسخه های جدید و به روز رسانی محصولات، انگیزه شما هر چه باشد برای ایجاد ایمیل مارکتینگ بهتر است آن را واضح بیان کنید و از تبلیغ نترسید.

مرحله دوم: محتوای عالی و منحصر به فرد

ایمیل مارکتینگ کاملا به انتظارات شما مربوط می شود، اگر فراخوان شما قوی و پیگیری تان مداوم است، پس به هدفتان می رسید.
شما برای سرگرمی اقدام به ایمیل مارکتینگ نکرده اید، بلکه می خواهید مشتری برای خرید و فروش جلب کنید. اما این کار سخت است. اگر مردم هر چند وقت یکبار انتظار فروش گسترده را از شما دارند؛ این کار را انجام دهید. بهتر است گاهی خود را به جای خریدار قرار دهید. از خود بپرسید پیام رسانی شما با انتظاراتی که در نظر داشته اید؛ سازگار است؟ درک کنید مشتری قبلا به چه چیزی علاقه نشان داده است و پیشنهاد مشابهی برای آن ارسال کنید. کسانی که پیشنهادات مبهم می فرستند به احتمال زیاد مشتری خود را از دست می دهند.
به این نکته توجه کنید که هر یک از مشاغل، نیازهای متفاوتی دارند و هیچ قانون سخت و سریعی در مورد اینکه هر چند وقت یکبار می توانید ایمیل خود را ارسال کنید وجود ندارد.

چگونه یک خبرنامه ایمیلی عالی بنویسیم؟

میخواهیم درباره ایمیل های خوب و بد صحبت کنیم و ببینیم چقدر میتواند یک ایمیل مناسب تاثیر گذار باشد.

اولین علامتی که ایمیل بد دریافت می کند این است که محتوای شما به خوبی قصد شما را بیان نکند و این کار باعث گیج شدن مخاطب می شود. باید به صورت منظم ایمیل ها را ارسال کنید، به طور معمول هفته ای یکبار ایده آل است.
جذاب ترین خبرنامه ها آن هایی هستند که همزمان محتوا و تصاویر را با هم به روز رسانی می کنند.

تکنیک های ایمیل مارکتینگ

استفاده از پاسخ دهنده اتوماتیک

اگر در ابتدای کار خود هستید، وقت پاسخ دادن به صورت شخصی را دارید. اما اگر تعداد تماس ها زیاد شود این مسئله غیر ممکن می شود. برای رفع این مشکل می توانید از پاسخگویی خودکار کمک بگیرید. این سیستم به طور خودکار پیام ها را ارسال می کند و راهنمایی های لازم جهت ثبت نام را انجام می دهد. 

مرحله سوم: تجزیه تحلیل ایمیل های ارسالی

اکنون که اصول یک کمپین ایمیل مارکتینگ موثر را فهمیدید، بیایید در مورد چگونگی ارتقا سطح آن صحبت کنیم.
برای اصلاح کار خود باید آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. سه مورد که باید آن را مورد ارزیابی قرار داد: نرخ ورود، نرخ کلیک و لغو اشتراک است.
1.    نرخ ورود: به شما توضیح می دهد که چند نفر ایمیل شما را باز کرده اند. زمانی که شخص روی پیام شما کلیک می کند این نرخ افزایش پیدا می کند.
وقتی این نرخ را بررسی می کنید متوجه می شوید چقدر با خواننده ارتباط برقرار کرده اید. اگر این نرخ کم است به این معنی است که شما باید بر روی کمپینتان وقت صرف کنید.
2.    نرخ کلیک (CTR) : این نرخ به شما نشان می دهد که چند نفر روی پیوندی که در ایمیل قرار داده اید کلیک کرده اند. اگر این نرخ کم است یعنی پیام شما به اندازه کافی هدفمند نیست.
3.    نرخ اشتراک: شما انتخاب شده اید پس از ارزش ساخت و نوشتن محتوا عبور کرده اید.

 جمع بندی

به طور کلی شیوه های گوناگونی در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که باعث می شود مشتریان زیادی به بیزینس شما جذب شوند. اما یکی از روش هایی که بازخورد خوبی از سوی مخاطبین دریافت کرده است؛ ایمیل مارکتینگ می باشد.
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است