9 روش جذب فالوور اینستاگرام با پینترست

سی یو وب 1402.07.06 14032 5 1

استفاده از برنامه پینترست در جهت افزایش تعداد مخاطبان اینستاگرام در سال 2023

امروزه اینستاگرام، به یکی از عناصر کلیدی استراتژی بازاریابی بسیاری از کسب و کارها تبدیل شده است، به همین دلیل دانستن اینکه چطور اینستاگرام خود را با کمک برنامه پینترست ارتقا دهید موضوع بسیار مهمی محسوب می شود.
حضور و شهرت بسیاری از برندها، به میزان توانایی شان در زمینه مدیریت اینستاگرام و جذب فالوور و مخاطبان صفحه، بستگی دارد؛ چرا که هر چقدر تعداد فالوورها بیشتر باشد، متقابلا صفحه ورود (لندینگ پیج) با ترافیک پربازده تری رو به رو خواهد شد و در نهایت تعداد مخاطبان ثابت و وفادار هم افزایش خواهد یافت.
 دستیابی به  فالوورهای بیشتر و حتی کارآمدتر در اینستاگرام، آنطور که به نظر می رسد کار راحتی نیست، اما با کمک پینترست می توان میزان ترافیک اینستاگرام را افزایش داد. برنامه پینترست ابزار بسیار خوبی برای افزایش میزان ترافیک ارجاعی، تعامل بهتر کابران با محتوای تولید شده و در نهایت افزایش تعداد فالوورهاست. 

با بیش از یک بیلیون کاربر در ماه، الگوریتم زیرکانه و حساب های کاربری بسیار زیاد، اینستاگرام، به محیطی رقابتی تبدیل شده، که قطعا روز به روز هم شلوغ تر خواهد شد. با این حال وقتی اینستاگرام محدود به کسب و کار شود، اگر تعداد فالوورهای شما زیاد باشد ولی فالوورهای فعالی نباشند، اساسا به نظر می رسد فالوور و دنبال کننده زیادی ندارید. بنابراین افزایش فالوور اینستاگرام ، قطعا موضوع مهمی نیست، در حقیقت موضوع حائز اهمیت افزایش تعداد فالوورهای فعال است؛ یعنی فالوورهایی که خرید انجام می دهند و یا به صورت آنلاین از شما یا برندتان حمایت می کنند.
حال در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد که چگونه می توان با کمک برنامه پینترست حضور خود را در اینستاگرام محکم تر کرد.

چطور با پینترست فالوور اینستاگرام جذب کنیم؟

چرا باید روی اینستاگرام و جذب فالور آن از طریق پینترست، تمرکز کنید؟

اینستاگرام در حال حاضر به یک ابزار جدی بازاریابی محتوا، برای فروش، نتورکینگ (بازاریابی شبکه ای)، جذب مخاطب برای برندها و افراد مختلف تبدیل شده است. می توان گفت که اینستاگرام یکی از محبوب ترین  سایت های نتورکینگ اجتماعی در دنیاست، با ماهانه بیش از 200 میلیون کاربر فعال که حدودا هر روز شصت میلیون تصویر را با هم به اشتراک می گذارند و 6. 1 بیلیون لایک می کنند. تقریبا امروزه همه در اینستاگرام عضو هستند.

 

براساس مطالعات اخیر، میانگین تعامل کاربران اینستاگرام برای برندها، حدودا 58 برابر بیشتر از تعداد کاربران فیسبوک است. همین موضوع نه تنها برای حضور آنلاین شما، بلکه برای بازاریابی آنلاین تان هم عامل بسیار مهمی به حساب می آید. پس حالا می دانید که چرا به این نوع از کاربران، یعنی کاربران فعال، نیاز دارید. شما می توانید با استفاده از برنامه پینترست، به ارتقاء و پیشرفت اینستاگرام خود کمک کنید. حالا چطور باید این کار را انجام دهید.

اهمیت فالوور و ترافیک اینستاگرام

9 روش پینترست برای افزایش حجم ترافیک اینستاگرام 

زمانی که برندهای مختلف برای توسعه کسب و کار خود پلتفرم های شبکه های اجتماعی را بررسی می کنند، معمولا استفاده از پینترست را نادیده می گیرند؛ اما در اصل نباید اینطور باشد. پینترست به عنوان یک پلتفرم اجتماعی ماهانه بیش از 300 میلیون کاربر فعال جهانی دارد که 83 درصد از آنها کاربرانی هستند که با  توجه به محتوایی که در پینترست می بینند، خرید خود را انجام می دهند. این آمارها حاکی از آن هستند که چنانچه از پایگاه کاربر فعال و انبوه این پلتفرم استفاده کنید، می توانید بر تصمیماتی که کاربران برای خرید می گیرند، تاثیر قابل توجهی بگذارید. حالا چگونه باید این کار را انجام داد؟

1. اکانت کاری (حساب کاربری) اینستاگرام خود را اعلام و تایید کنید.

ابتدا آیدی اینستاگرام خود را در برنامه پینترست اعلام و تایید کنید. این کار مزایای زیادی برای شما دارد، مثلا با این کار می توانید برای پین هایی که از اینستاگرام نشئت می گیرند به تحلیل های قوی تری برسید.
زمانی که حساب کاربری اینستاگرام خود را اعلام کنید، پروفایل پینترست شما روی هر یک از پین هایی که از صفحه کاری اینستاگرامتان به دست می آید نمایش داده می شود. اساسا این بدین معناست که اگر شما و یا هر کس دیگری با استفاده از محتوای اکانت اینستاگرام تایید شده شما، چیزی را پین کند، تصویر پروفایل شما و گزینه فالو (دنبال کردن) بالای آن پین ظاهر می شود. این کار سبب می شود تا تعداد بازدیدکنندگان پروفایل پینترست شما و متعاقبا بازدیدکنندگان پروفایل اینستاگرامتان به صورت ماهانه افزایش چشمگیری پیدا کند.

2. محتوای خود را پین کنید.

اگر هدف شما ارتقای اکانت اینستاگرامتان است، زمانی که محتوای تولید شده را منتشر می کنید باید در pinterest آن را به بوردهای مرتبط پین کنید. برای انجام اینکار تصویر خاصی را روی اینستاگرام انتخاب کنید تا بتوانید از پین URL پست خود در بورد پینترست تان استفاده کنید. شاید این کار خیلی ساده به نظر برسد، ولی اولین کاری که برای ایجاد ترافیک و ارتقای پلتفرم ها باید انجام دهید، منجسم کردن آنهاست.

پین کردن پست های اینستاگرام در پینترست

3. کیفیت مهم تر از کمیت است.

یکی از مهم ترین کلیدهای موفقیت در برنامه پینترست این است که بدانید کیفیت مهم تر از کمیت است. مطالبی که در پینترست منتشر می کنید باید جذاب ترین و بهترین محتوا را داشته باشند. تصویر، اینفوگرافیک و تصویر یا فیلم همراه با متن بهترین عملکرد را در پینترست دارند. بنابراین اگر می خواهید پستی با چند تصویر را در اینستاگرام منتشر کنید، حتما یادتان باشد که یک تصویر خاص و بهینه را در پینترست خلق کنید تا بتوانید با کمک آن توجه مخاطبان بیشتری را جلب کنید. زمانی که تصویر مورد نظر را پین کردید، برای نمایش متن بیشتر، لینک آن را به پست اصلی اینستاگرام خود پیوند دهید. حالا محتوایی تولید کرده اید که در هر دو پلتفرم کارایی دارد.

4. بازی طولانی مدتی را اجرا کنید.

از آنجایی که پست های اینستاگرام طول عمر کوتاهی دارند، با اعلام و تایید اکانت اینستاگرامتان در برنامه پینترست و بعد پین کردن پست ها به راحتی می توانید میزان ترافیک ایجاد شده و تعامل کاربران با محتوای تولید شده را در دراز مدت افزایش دهید. از این رو، افراد بیشتری می توانند آن را ببینند و با یک کلیک، به اکانت اینستاگرامتان دسترسی پیدا کنند که نهایتا این موضوع به افزایش تعداد فالوورها و تعامل بیشتر آن ها با پروفایل هایتان کمک خواهد کرد.

5. از سئو استفاده کنید.

اگر از پینترست به درستی و به دقت استفاده شود، می توان در نهایت به نتایج بسیار خوبی هم رسید. پینترست اساسا یک موتور جستجوی بصری است. با اضافه کردن کلیدواژه های مرتبط با کسب و کار خود، می توانید محتوای بهینه ای تولید کنید. استفاده از سئو، به افزایش تعداد کاربران علاقه مند کمک می کند. 

سئو پینترست برای افزایش ترافیک اینستاگرام

6. بر عنوان تاکید کنید.

در عنوان محتوای خود، حتما باید روی موضوع سئوی خود تمرکز کنید. اگر چه کلیدواژگان سئو را می توانید در جاهای مختلفی از پین خود قرار دهید، ولی مهم ترین قسمت عنوان پین است. باید در انتخاب کلید واژگان خود دقت بسیار زیادی به خرج بدهید. چرا که این کار سبب می شود تا مخاطبان به راحتی در زمان جستجو، پین های شما را پیدا کنند. علاوه بر قسمت عنوان، حتما کلید واژه ها را هم در قسمت توضیحات پین، ذکر کنید و استفاده از هشتک های مرتبط را فراموش نکنید.

7. استفاده از هشتک ها را فراموش نکنید.

هیچ قانون خاصی برای استفاده از هشتک ها وجود ندارد. ولی اصولا پین هایی که بهترین عملکرد و کارایی را داشته اند حدودا دارای 10-5 کلیدواژه و 5-3 هشتک بوده اند. اگر از چند کلید واژه در قسمت توضیحات پین استفاده کنید، بدون شک بازدیدکنندگان می توانند به درک بهتر و سریع تری از ماجرا برسند و در نهایت جذب می شوند و مابقی محتوا را هم مطالعه می کنند. این استراتژی به افزایش ترافیک پروفایل پینترست شما، بوردها و صفحه اینستاگرامتان، کمک شایانی می کند و در نتیجه کاربران، بهتر و بیشتر با محتوای تولید شده تعامل برقرار خواهند کرد و در نهایت خرید خود را انجام خواهند داد.

8. استفاده از ریلز (Reels)

یکی دیگر از استراتژی های موجود برای ارتقا و رشد اینستاگرامتان با کمک پینترست، استفاده از ویدئوهای ریلز است. پینترست اساسا پلتفرمی بصری است، به همین خاطر ویدئوها کارایی خوبی در پینترست دارند. در سال گذشته این استراتژی موفقیت آمیز بود. دلیل این موفقیت هم این است که پین های ویدئو این اجازه را به برندها و کسب و کارهای مختلف می دهد تا بتوانند بدون زحمت زیادی، مطالب بسیاری را روی این پلتفرم به اشتراک بگذارند.

9. استوری ها 

می توانید استوری های اینستاگرام خود را بازآفرینی کنید و به راحتی آن ها را  به عنوان پین به اشتراک بگذارید و در نهایت از آنها برای تولید محتوا در پینترست استفاده کنید. اگر در استوری های خود از عناصر تعاملی مانند استیکر و یا CTAها (عباراتی که مخاطب پس از خواندن آن تشویق به انجام کاری فوری می شود) استفاده می کنید، باید گفت که متاسفانه این ها در این پلتفرم پینترست کارایی خاصی ندارند. پس قطعا حذف کردن این عناصر کاری معقولانه است.

پین کردن استوری


بازاریابی اینستاگرام با پینترست را فراموش نکنید.

در بازاریابی اینستاگرام، باید از یک فرد متخصص و ماهر در این زمینه کمک گرفت. کمک گرفتن از فردی که بتواند با اکانت پینترست شما ارتباط برقرار کند، قطعا به جذب مخاطبان و تعاملات بیشتری می انجامد. اینستاگرام و پینترست هر دو جز محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیا هستند و اگر همزمان از هر دوی این پلتفرم ها استفاده کنید، به راحتی می توانید برند خود را به همگان بشناسانید و فالوورهای فعال بسیار زیادی را جذب کنید.
برای این که بخواهید اینستاگرام خود را به کمک برنامه پینترست ارتقا و رشد دهید، حتما باید با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید و آن ها را متقاعد کنید که به شما و صفحه تان توجه کنند؛ موثرترین و کارامدترین روش هم برای انجام این کار، تولید محتوایی موثر و بصری است.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

محمدی

1402/08/22

اصلا خوب توضیح ندادین..حداقل میتونستین بتصویر یانه ویدئوی کوتاه توضیح بدین