لیست پسوردهای پراستفاده در سال 2023

سی یو وب 1402.09.01 410 0 0

تیم توسعه‌دهنده‌های NordPass، محصول شرکت سازنده NordVPN، با همکاری محققان مستقل، مطالعه‌ای درباره 200 پسورد پر استفاده در سال 2023 انجام داده و نتایج آن را منتشر کرده است.

به‌طور طبیعی، از بین 20 رمز عبور رایج در جهان در سال جاری، 17 رمز (ازجمله 10 رمز اول) قابل شکست در کمتر از یک ثانیه هستند. این نتایج نشان می‌دهند که اهمیت انتخاب یک رمز عبور قوی و پیچیده از اهمیت بالایی برخوردار است. مطالعه NordPass نشان می‌دهد که 86 درصد از حملات سایبری با سرقت رمز عبور انجام می‌شود و اطلاعات حساب‌های آنلاین، ایمیل‌ها و رمزهای عبور تقریباً 20 درصد از رایج‌ترین اقلام فروخته‌شده در دارک وب را تشکیل می‌دهند.

جالب است بدانیم که رمز عبور "Admin" که در پنج سال گذشته در لیست 200 پسورد پر استفاده نبوده است، اکنون در رتبه دوم قرار گرفته است. همچنین، "123456" به عنوان محبوب‌ترین رمز عبور دنیای خطرناک اینترنت در طول پنج سال گذشته شناخته شده است.

برای اولین بار، محققان رمزهای عبور رایج را بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف معرفی کرده‌اند. برای مثال، "123456" به‌عنوان برترین رمز عبور برای سایت‌های تجارت الکترونیک، حساب‌های ایمیل، دستگاه‌های الکترونیکی و سرویس‌های استریم انتخاب شده است، درحالی‌که "UNKNOWN" بیشتر در شبکه‌های اجتماعی، حساب‌های مالی و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. همچنین، نام‌ها نیز به عنوان رمزهای عبور محبوب معرفی شده‌اند، به‌عنوان مثال، "Isabella" دومین رمز عبور پراستفاده اتریش در سال جاری بوده و "Katerina" در جایگاه یازدهم یونان دیده می‌شود.

در انتها، محققان هشدار داده‌اند که با وجود توسعه فناوری‌های جدید، حملات بدافزار همچنان به‌عنوان یک تهدید برجسته برای امنیت حساب‌ها باقی‌مانده و لازم است همچنان به انتخاب رمزهای عبور قوی توجه ویژه‌ای شود.
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است