توضیح گوگل درباره عبارات نامرتبط در سرچ کنسول

سی یو وب 1400.04.19 1072 0 0

گوگل توضیح می دهد که چرا ممکن است گاهی کلمات کلیدی بی ربط، در گزارش سرچ کنسول یک وب سایت نشان داده شوند.

جان مولر از گوگل، توضیح می دهد که چرا ممکن است وب سایتی برای کلمات کلیدی که که غیرمعمول به نظر می رسند یا مربوط به آن سایت نیستند، ظاهر شود.

مولر در پاسخ به موضوعی با عنوان: "در سرچ کنسول گوگل وب سایت من با کلمات کلیدی کلیک دارد که من نمی توانم با جستجو در گوگل سایت خود را به ازای آن ها پیدا کنم. چه طور ممکن است؟" اینگونه پاسخ می دهد:

پوستر اصلی موضوع با کلمات کلیدی که در گزارش Search Console خود نشان داده می شوند گیج می شود. هنگام تلاش برای یافتن سایت خود با استفاده از همان کلمات کلیدی، حتی پس از ده صفحه نتایج جستجو نمی توانند آن را پیدا کنند.

دلایل رتبه بندی برای کلمات کلیدی تصادفی

اگر سایتی برای یک کوئری (عبارت مورد جستجوی کاربران) و کلمه کلیدی غیر منتظره در حال نمایش است و نتایج به راحتی دوباره پیدا نمی شوند، به احتمال زیاد این اتفاق به دلایل شخصی سازی و یا هدف گذاری محلی است.

غالباً می توانید وقتی که کلمه ای میزان زیادی ایمپرشن (میزان نمایش کلمه کلیدی در نتایج جستجو توسط کاربر) دریافت کرده یا جایگاه خیلی خوبی دارد اما میزان ایمپرشن آن کم است این موضوع را متوجه شوید. همچنین شما وقتی با اینگونه نتایج روبه رو می شوید که با فیلتر زمان در حال فیلتر کردن نتایج هستید و دریافت مقداری ایمپرشن گاه و بی گاه را برای آن کوئری مشاهده می کنید. "

مولر ادامه می دهد که تصاویر دلیل دیگری است که می تواند رخ دهد. ممکن است تصاویر سایت، در کادرهایی که در بالای نتایج جستجو نشان داده می شوند ظاهر شده باشد یا در گراف های دانش موجود در ساید بار نتایج جستجو قرار گرفته باشد.

وقتی یک تصویر در یک جعبه دانش نشان داده می شود، به عنوان یک نتیجه در کنسول جستجوی گوگل ثبت می شود. اگر یک کلمه کلیدی عجیب تعداد زیادی نمایش داشته باشد، موقعیت بالایی در رتبه بندی داشته باشد و چند کلیک داشته باشد، به احتمال زیاد تصاویر به ازای این کلمات نمایش داده شده و کلیک دریافت کرده است.

سرانجام، مولر توصیه می کند با استفاده از روش دیگر، تجزیه و تحلیل داده ها را در Search Console انجام دهید تا بدانید که این برداشت ها از کجا ناشی می شود. کشور مبدا را شناسایی کرده و سپس تنظیمات جستجوی پیشرفته گوگل را برای نمایش نتایج حاصل از آن کشور تنظیم کنید. اکنون نمای نزدیک تری از آنچه کاربران می بینند، خواهید داشت.

"وقتی این موارد را امتحان می کنید، مطمئن شوید که گزارش مربوط به نسخه مناسب کشورتان را بررسی کرده و از تنظیمات جستجوی پیشرفته مناسب برای آن کشور استفاده کنید؛ تا آنجا که می توانید، به آنچه کاربران می بینند نزدیک باشید." 
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است