سئو سایت فروشگاهی

سی یو وب 1397.07.15 2609 0 0

با پیشرفت تکنولوژی و ورود تمامی کسب و کارها به عرصه اینترنت و وب ، فروشگاه های اینترنتی نیز رونق گرفتند.رقابت میان فروشگاه های اینترنتی متفاوت است. بنابراین برای سئو این گونه وب سایتها ، نمی توان از روش های معمول سئو استفاده کرد.

سئو سایت فروشگاهی از بخش طراحی سایت آغاز می شود ، ایجاد معماری درست برای سایت ، کاربر پسند بودن ظاهر گرافیکی سایت، سرعت باز شدن صفحات و تجربه کاربری خوب ، موضوعاتی است که باید در هنگام طراحی این سایتها در نظر گرفته شود.طراحی سایت باید به گونه ای باشد که کاربران به راحتی بتوانند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند ، وجود بخش جستجو در سایت فروشگاهی الزامی است و ایجاد دسته بندی درست محصولات بر سئو این سایتها بسیار موثر است.

احتمالا شما هم هنگام انتخاب یک محصول به نظر سایر مشتریان راجع به آن در وب یا شبکه های اجتماعی نگاهی انداخته اید ، قرار دادن بخش نظردهی در صفحه معرفی محصول از جمله دیگر مواردیست که هنگام طراحی سایت فروشگاهی باید در نظر گرفته شود و تاثیر زیادی بر سئو و نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری دارد.

امروزه تقریبا صفحه نتایج گوگل برای هر کاربر بر اساس سابقه وی و محل فیزیکی که قرار دارد شخصی سازی می شود. قرار دادن اطلاعات موقعیت فیزیکی فروشگاه (در صورت وجود ) از طریق نقشه گوگل یا درج آدرس و شماره تلفن در صفحه اصلی یا فوتر سایت ، بر سئو محلی و به خصوص جستجو از طریق موبایل موثر است.فرض کنید کاربر عبارت " خریدلپ تاپ dell در اصفهان "    را جستجو کند ، طبیعتا فروشگاه های مرتبطی که موقعیت فیزیکی آنها اصفهان است ، رتبه بهتری کسب خواهند کرد.

پس از طراحی سایت با رعایت نکات فوق ، نوبت به سئو سایت فروشگاهی می رسد.

انتخاب کلمه کلیدی

استفاده از ابزارهایی مثل keyword planner  و  keywordtool به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی موثر کمک می کند. می توانید از روش های دیگری مثل جستجو محصول خود در گوگل و بررسی کلمات کلیدی رقبا هم استفاده کنید.

برای بررسی نقش کلمات کلیدی در سئو این مقاله را بخوانید .

توصیف محصول

نوشتن توضیح یونیک و کامل لازمه موفقیت شماست. از نوشتن مطالب تکراری و کپی شده از سایتهای دیگر اجتناب کنید زیرا تاثیر منفی روی سئو سایت شما دارد.برای هر محصول توضیحات متای (meta description)  منحصر بفرد بنویسید.برای نمایش عکس هر محصول از تصاویر با کیفیت و از زوایای مختلف استفاده کنید و ابعاد آن را نیز در معرفی محصول ذکر کنید. حتما تصاویر خود را بهینه سازی نمایید .

استفاده از schema در صفحه معرفی محصولات به درک بهتر این صفحه توسط موتورهای جستجو کمک می کند.  ما در شرکت سی یو وب به شما کمک می کنیم تا با شناخت پرسونای مخاطب ، محتوایی مناسب برای محصولات خود تولید نمایید.

فرآیند سئو سایت فروشگاه اینترنتی مجموعه ای از محتوای مناسب ، بهینه سازی نرخ تبدیل ، طراحی سایت و فروش در کنار هم است. در هنگام بهینه سازی سایت فروشگاهی باید به موجودی کالا در انبار ، حاشیه سود هر کالا و مسائلی از این قبیل نیز توجه داشت و بر اساس آن سایت را با کلمات کلیدی مناسب بهینه کرد.

لینک سازی درست

همانطور که می دانید لینک های خارجی (لینک هایی که از سایر سایت ها به صفحه فرود شما لینک می شوند) تاثیر زیادی بر اعتبار و رتبه سایت شما دارند. اما هنگام لینک سازی توجه کنید که تنها از یک anchor text  (متن قابل کلیک در یک لینک)  برای تمام بک لینک های خود استفاده نکنید ، از سایتهای بی کیفیت لینک دریافت نکنید  و تمامی لینک های خود را به صفحه اصلی سایت ارجاع ندهید.

لینک سازی داخلی هم در سئو سایت فروشگاهی اهمیت دارد. با ایجاد دسته بندی های درست ، امکان دسترسی راحت و سریع به محصولات مختلف را به کاربران خود بدهید و در صفحه معرفی هر محصول به سایر محصولات نیز لینک بدهید.

شبکه های اجتماعی

هر چقدر مطلب شما در شبکه های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته شود و کاربران بیشتری با آن تعامل (لایک یا کامنت) داشته باشند ، از نظر گوگل و موتورهای جستجو آن صفحه برای کاربران جذاب تر است، در نتیجه رتبه بهتری به آن تخصیص می دهند.پس فعالیت در شبکه های اجتماعی بطور غیر مستقیم بر رتبه سایت شما موثر است. محصولات خود را در شبکه های اجتماعی معرفی کنید و با ایجاد کمپین های مختلف در شبکه های اجتماعی به افزایش شناخت برند فروشگاه و فروش خود کمک کنید.

مقالات زیر را برای اطلاع بیشتر در مورد شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها بر سئو بخوانید:

اهمیت شبکه های اجتماعی در سئو

معرفی 10 ابزار رایگان دیجیتال مارکتینگ

برخی فروشگاه های اینترنتی محصولات معدودی دارند و پس از مدتی محتوای جدیدی برای ارائه ندارند ، به این گونه فروشگاه ها پیشنهاد می کنیم تا در کنار وب سایت ، وبلاگ خود را راه اندازی کرده و با ارائه مقالات و مطالب بر اساس کلمات کلیدی مرتبط سایت خود را بروز نگه دارند.

اگر زمان یا تخصص کافی برای سئو سایت فروشگاهی خود ندارید ، انجام آن را به ما بسپارید تا در کوتاه ترین زمان ، بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است