اکنون کاربران ویندوز 10 می‌توانند دستیار هوش مصنوعی کوپایلوت از مایکروسافت را تجربه کنند

سی یو وب 1402.09.06 316 0 0

مایکروسافت چند روز پیش اعلام کرد که قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را به ویندوز 10 اضافه می‌کند و حالا نسخه پیش‌نمایش دستیار هوش مصنوعی کوپایلوت برای کاربران این سیستم‌عامل منتشر شده است.
برای دسترسی به نسخه پیش‌نمایش کوپایلوت، باید عضو برنامه آزمایشی ویندوز اینسایدر باشید. این دستیار هوش مصنوعی ابتدا فقط برای کاربران ویندوز 11 قابل دسترس بوده است.
عملکرد کوپایلوت در ویندوز ۱۰ به شدت به ویندوز ۱۱ شباهت دارد. یک دکمه در سمت راست تسکبار قرار گرفته که به کاربر امکان دسترسی به کوپایلوت را می‌دهد. با زدن این دکمه، می‌توانید از دستیار هوش مصنوعی یا چت‌بات مایکروسافت سؤال بپرسید یا متن تولید کنید.
هرچند شباهت‌های زیادی وجود دارد، اما تفاوت‌هایی نیز در عملکرد کوپایلوت در ویندوز ۱۰ و ۱۱ وجود دارد که به علت تفاوت در ساختار دو سیستم‌عامل ایجاد شده است. برخی از ویژگی‌ها و عملکردهای ویندوز 11 در ویندوز ۱۰ قابل استفاده نیستند.


کاربران ویندوز ۱۰ هوم و پرو که در برنامه ویندوز اینسایدر عضو هستند، می‌توانند از این پیش‌نمایش کوپایلوت استفاده کنند. انتظار می‌رود که در آینده نزدیک، تمام کاربران ویندوز ۱۰ به این چت‌بات کوپایلوت دسترسی پیدا کنند. با توجه به محبوبیت ویندوز ۱۰ و تلاش مایکروسافت برای حضور گسترده‌تر در بازار هوش مصنوعی، ارائه کوپایلوت برای این سیستم‌عامل منطقی به نظر می‌رسد.
اخیراً، مایکروسافت اعلام کرده که بهبودهای جدیدی را به ویندوز ۱۰ اضافه می‌کند و سرمایه‌گذاری در این سیستم‌عامل را ادامه می‌دهد. با این حال، انتظار به‌روزرسانی بزرگی برای آن نباید داشته باشیم و آخرین آپدیت بزرگ آن به نام 22h2 محسوب می‌شود.
همچنین، مایکروسافت اعلام کرده که تاریخ پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ تغییر نخواهد کرد و پشتیبانی از آن در تاریخ 14 اکتبر 2025 (22 مهرماه 1404) به پایان خواهد رسید.
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است