تولید محتوا برای محصولات

سی یو وب 1398.04.22 3399 1 0

امروزه، بعد از طراحی سایت فروشگاه آنلاین فقط چند دقیقه طول می کشد تا تنظیمات فروشگاه را انجام دهید و بعد از افزودن عکس ها، شما می توانید فروش خود را آغاز کنید. اما نوشتن محتوای محصولی که بتواند مردم را به خرید ترغیب کند و در جایگاه اول باشد، نیازمند تلاش بیشتری است.

چگونه یک محصول را به مشتریان جدید معرفی می کنید؟ چه اطلاعاتی باید به صفحه ی فروشگاه اضافه شود و چگونه می خواهید مشتری را به کلیک بر لینک «افزودن به سبد خرید» ترغیب کنید؟

در این مقاله، ما با ارائه ی چند نمونه به شما توضیح خواهیم داد، که چگونه محتوای محصول مناسب بنویسید. برای تولید محتوای محصول خلاقانه نیاز به کمی هنر است، اما این قوانین ساده، می تواند تضمین کند که لیست محصولات فروشگاه شما پرمعنی، قابل اطمینان، متقاعد کننده و برای موتورهای جستجو بهینه باشد.

قوانینی ساده برای نوشتن بهترمحتوای محصول:

  • در مورد سوالات احتمالی مشتری فکر کنید.
  • همیشه جزئیات را در نظر بگیرید: جزئیاتی مثل ابعاد، اندازه، مواد و ...
  • با داستان سرایی درباره محصول خود، آن را منحصر به فرد کنید.
  • متن را طوری بنویسید که به سادگی اسکن و سریع خوانده شود.
  • از گواهی رضایت مشتری و شواهد اجتماعی استفاده کنید.
  • محتوای محصول را برای موتور جستجو نیز بهینه سازی کنید.

از محتوای محصول برای پاسخ به سوالات مشتریان استفاده کنید
وقتی کسی از فروشگاه آنلاین شما خرید می کند، در واقع شما از او می خواهید به شما اعتماد کند. آن ها نمی توانند آیتم مورد نظرشان را از نزدیک ببینند، نمی توانند آن را در دستانشان بگیرند و حتی نمی توانند آن را امتحان کنند. اینجاست که صفحه ی محتوای محصول به کار می آید. اگر در مورد چیزی که می خواهید بنویسید، مطمئن نیستید، بهتر است تمرکز خود را بر سوالات احتمالی مشتری بگذارید. این محصول چقدر بزرگ است؟ ابعاد آن چقدر است؟ ساخت کجاست؟ چرا این قیمت را دارد؟ همانطور که مدرس بازاریابی Neil Patel  می گوید: «اگر شما محتوای محصول را خواندید  و باز هم سوالی برایتان باقی مانده بود، یعنی آن محتوا، کار خود را به درستی انجام نداده است.» 

با جواب دادن به سوالات مناسب، شما نشان خواهید داد که مشکل مشتری خود را درک می کنید، « دیگر هیچ چسبندگی روی شیشه وجود ندارد»، « این شلوار هنگام شستن آب نمی رود»

تولید محتوای محصول

نگاهی به این نمونه از برند Glossier بندازید:

تولید محتوای محصول آرایشی - سی یو وب

248 فرمول جدید. ریملی عالی برای استفاده روزانه. ریمل Lash Slick  وقتی کشیده می شود، مژه را فر و بلند می کند. ظاهر طبیعی مژه های شما را حفظ می کنند و مژه ها را بهم نمی چسباند. برس مژه ظریف و کوچک با پوشش فایبر که از پایه تا نوک آن اکتنشن های ریزی دارد و همچنین جنس پلیمری و منعطف آن باعث می شود هر موی فایبری برس، در سرجای خود باقی بماند. ریمل مقاوم در برابر آب (نه ضد آب)  است، بنابراین در آخر روز، براحتی با آب گرم شسته می شود.

آنها گفتند، این ریمل زیبایی طبیعی مژه های شما را حفظ می کند، «به جای اینکه مژه ها را به هم بچسباند».همچنین به این سوال که آیا این ریمل سنگین است و مژه ها را بهم می چسباند؟ نیز پاسخ روشنی داده اند "نه" و شما به عنوان یک مشتری با خود می گویید:« بسیار عالی! آن ها چیزی که من می خواهم را می فهمند.»

همیشه جزئیات محصول را ارائه کنید.

وقتی برای وب سایت تولید محتوا می کنید، همیشه می شنوید که می گویند «در استفاده از متن زیاده روی نکنید» یا «مردم مطالب طولانی وب سایت ها را نمی خوانند». همه ی این ها درست است، اما شما هنوز باید همه ی جزئیات ضروری و مشخصات محصول خود را ارائه کنید. در این صورت مردم می فهمید چه چیزی دریافت خواهند کرد و با اینکار از شر مرجوعی ها و تعویض ها خلاص می شوید، زیرا انتخاب کالای اشتباه از جانب مردم، باعث این مساله است. در مورد سایز، وزن، رنگ ، مواد سازنده، و کشور سازنده و ... فکر کنید.

در مثالی که از برند Glossier  ارائه کردیم، نگاه کنید که چگونه سایز محصول و اختلافات جزئی را مشخص کرده اند و همچنین به مقاومت محصول دربرابر آب (نه ضد آب بودن) نیز اشاره کرده اند. این کار به وضوح انتظارات مشتری را برآورده می کند و مشتری می داند که انتظار چه چیزی را داشته باشد و به طور کلی دیگر راهی برای فریب مشتری به خرید کالایی که مناسبش نیست، وجود ندارد.

همچنین ارائه ی مشخصات محصول نشان دهنده ی این است که شما محصول خود را به خوبی می شناسید و به جزئیات آن توجه دارید و بیش از این ها باعث تحکیم اعتماد مشتری به فروشگاه شما می شود.

داستان بگویید تا فروشگاه خود را از سایر کسب و کارهای بزرگ متفاوت کنید.

شانس شما هنگامی که محصولاتتان (یا چیزهای شبیه آن) در ویترین بزرگ خرده فروشی های آنلاین با قیمت پایین تر عرضه می شوند، افزایش می یابد. اما خوشبختانه برای کسب و کارهای کوچک در همه جای دنیا، مشتریان با چیزهای دیگری جز قیمت و تسهیلات ترغیب می شوند.

مثلا این نمونه از محتوای محصول از برند Murray Cheese  در نیویورک را در نظر بگیرید:

تولید محتوای فروشگاهی - سی یو وب

در ارتفاعات دره ی Appenzell  در هلند آقای Walter Rass  معروف از شیر تازه ی گاو پنیری ایجاد می کند که اسم آن را Tufertschwiller  گذاشته و فقط آن را به اهالی روستای خود می فروشد. با همکاری Murray ، او این پنیر تازه را در طول سه ماه برای ما می فرستد تا برای مدت بیشتری در انبارهای نیویوک باقی بماند. این پنیر برای مدت 9 ماه در انبارهای آلپ باقی می ماند و متخصصان ما طعم شیرینی از فندق های برشته و گیلاسهای آلپین استخراج می کنند که کمی طعم تافی و کاکائو دارد. Annelies  نام همسر والتر است، این پنیر را با نان ترد Gruner Veltliner  یا Pinot Noir  میوه ای امتحان کنید.

آیا می توانید در منطقه ای که زندگی می کنید پنیری را پیدا کنید که هم خوش طعم باشد و هم قیمت پایینی داشته باشد؟ قطعا می توانید. اما برند Murray’s  می خواهد شما را به خرید این پنیر ترغیب کند. برای اینکار، آن ها از ترفند کمیاب بودن استفاده می کنند. (این پنیر فقط در یک دهکده کوچک در هلند پیدا می شود). آن ها داستان درست شدن پنیر را تعریف و طعم آن را با اصطلاحاتی اشتها برانگیز توصیف می کنند. شما می دانید گیاهان آلپ چه طعمی دارند؟ من هم نمی دانم، اما به نظر خوشمزه می آیند.

آیا واقعا اهمیتی دارد نام پنیر از نام همسر تولیدکننده آن گرفته شده؟ البته که نه. اما داستان این حس را به شما القا می کند که شما دارید چیز خاصی را می خرید، چیزی که شما نمی توانید در هیچ خوار و بار فروشی پیدا کنید.

تولید محتوای فروشگاهی - سی یو وب

 

محتوای محصولی بنویسید که به راحتی خوانده و اسکن شود

شما همیشه باید محتوای محصول را طوری تنظیم کنید که مخصوصا برای وب و مطالعه ی عموم مردم مناسب باشد. عناوین، نکته ها، پارگراف های کوتاه و تصاویر زیادی وجود دارند که به تسهیل فروش فروشگاه آنلاین شما به مشتری کمک می کند. شاید به شما بگویند از کلمات قوی و صفات عالی بیشتر استفاده کنید، اما بهتر است بیشتر از زبان مرسوم که همه ی انسان ها به آن صحبت می کنند، استفاده کنید.(ساده بنویسید)

این محتوای محصول از برند Lehman  نشان می دهد نیازی نیست، پیچیده بنویسید.

تولید محتوای محصول - سی یو وب

فقط در یک پاراگراف کوتاه و بیان چند نکته می گوید که محصول چیست و چرا خاص است (چه کسی وقتی دنبال یه حشره بالدار است، " قدرت کشنده ی بیشتری " نمی خواهد؟) و این چیزی است که صنعتگران Amish       در اوهایو ساخته اند، با خواندن این ویژگی ها شما ممکن است تمایل به خرید این محصول داشته باشید. آن ها همچنین نمونه هایی از رضایت مشتریان را ارائه کرده اند. اگرچه شما می توانید یک مگس کش پلاستیکی را خیلی ارزان تر تهیه کنید، اما یک مگس کش 7 دلاری هم می تواند خیلی خوب باشد.

چطور داستان سرایی کنیم تا در عین حال سریع و راحت خوانده شود؟  بهترین پیشنهاد برای شما این است که یک پاراگراف کوتاه، توصیفی با چند نکته ساده بنویسید. به این ترتیب شما می توانید رضایت آن دسته افرادی را که تمایل به سطحی خواندن دارند و کسانی که می خواهند جزئیات بیشتری بدانند را  جلب کنید.

برای دانستن نکات بیشتر در مورد تولید محتوا، به مقالات ما در مورد محتوا نویسی نگاهی بیاندازید.

نمونه هایی از گواهی رضایت مشتریان و شواهد اجتماعی را به صفحات خود اضافه کنید.

تنها موضوع مشترک همه ی این محتوای ها این است که در آن ها از نوعی شواهد اجتماعی برای فروش استفاده می کنند. این شواهد می توانند به شکل نظرسنجی، رضایت مشتری، یا ارجاع به لینکی دیگر در مقالات روزنامه ها و پست های وبلاگ باشند.

چرا مشتریان به نظر افراد غریبه و اتفاقی اهمیت می دهند، زیرا شواهد اجتماعی یک محرک روانشناسی قدرتمند است. قبل از اینکه حرکتی انجام دهید و چیزی بخرید، دوست دارید ببینید افراد دیگری که آن را خریده اند، تجربه ی خوبی داشته اند. بر اساس تحقیق سایت Brightlocal  مشتریان قبل از اینکه به یک کسب و کار برای خرید محصولشان اعتماد کنند، حداقل 10 مورد از نظرات مشتریان را می خوانند.

 

محتوای محصول را به منظور سئو بنویسید

علاوه بر مشتریان، موتورهای جستجو نیز محتوای شما را می خوانند. به همین دلیل است که تولید محتوا یکی از بهترین راه ها، برای ارتقاء سئوی فروشگاه شماست و باعث نمایش محصول شما در گوگل می شود.

برای اهداف سئو بهتر است به محصولات نام های ساده و مرتبط با کلمات کلیدی بدهید . فقط چیزی را بگویید که محصول هست- بازی با کلمات تجملی یا جناس ضروری نیست.( مثلا در محتوای محصول برند Glossier ، بهتر است عنوان متن را (ریمل مژه و ابرو) بگذارید تا عنوانی مثل حجم دهنده بدون حجم دهنده، که اساسا برای یک موتور جستجو معنایی ندارد.)

از کلمات کلیدی معمول در متن خود استفاده کنید . این کلمات نباید مصنوعی به نظر برسند- شما در حالت ایده آل باید محصول خود را دقیق و محاوره ای توصیف کنید. این یعنی توصیف شما از پنیر باید قطعا کلمه ی پنیر را داشته باشد.

هرگز محتوای محصول یا متن سایتی دیگر را کپی نکنید .  اینکار باعث می شود وب سایت های بزرگتر در محصولی مشابه از شما برتری داشته باشند.

تذکر: همچنین به خاطر داشته باشید که متن جایگزین برای عکس هایتان داشته باشید و یک نقشه سایت و دسترسی ساده به بخش های مختلف ایجاد کنید. این نکات و دیگر نکات سئو به رشد فروشگاه آنلاین شما کمک می کنند.

قطعا تولیدکننده های اتوماتیک برای محتوای محصول وجود دارد، اما چرا بچسبید به یک چیز عمومی در حالی که خودتان می توانید محتوایی منحصر به فرد و ترغیب کننده بنویسید؟ امیدواریم با این مقاله توانسته باشیم شما را متقاعد کنیم که نوشتن محتوای محصول تاثیرگذار، آسان است و متوجه شده باشید ارزشش را دارد که خودتان وقت بگذارید و آن را بنویسید و یا اگر زمان لازم یا تخصص کافی را ندارید، تولید محتوای منحصر به فرد را به آژانس تولید محتوای معتبر برون سپاری کنید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است