ایلان ماسک اولین مدل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد

سی یو وب 1402.08.17 292 1 0

ایلان ماسک، میلیاردر و مدیرعامل شرکت تسلا، در یک اعلامیه اعلام کرد که استارت‌آپ هوش مصنوعی به نام "xAI"، اولین مدل هوش مصنوعی خود را در روز شنبه برای گزیده ای از کاربران منتشر خواهد کرد.
این استارت‌آپ در واقعیت به ساخت یک مدل مشابه چت جی پی تی مشغول است، که "هوش مصنوعی گروک" نام دارد و قادر به پاسخگویی به سؤالات به صورت مکالمه‌ای است. احتمالاً برای آموزش چت جی پی تی و سایر مدل‌های تولید متن مشابه به منابع دانش مشابهی تکیه می‌کند (مانند مدل ال لاما2 متا).
ایلان ماسک اعلام کرد که گروک از داده‌های X استفاده می‌کند و مدل مشابهی با چت جی پی تی دارد، که قادر به مرور و جستجو در اینترنت برای به‌روز رسانی اطلاعات در موضوعات مختلف است.
این اقدام تقریباً یک سال پس از ربات گفت‌و‌گوی چت جی پی تی متعلق به شرکت OpenAI، که توجه کاربران و کسب‌وکارها را جلب کرد و به افزایش پذیرش فناوری هوش مصنوعی مولد منجر شد، انجام می‌شود. ماسک در سال 2015 شرکت OpenAI را تأسیس کرد، اما در سال 2018 از هیئت مدیره آن کنار رفت.

 

ایلان ماسک در ایکس نوشت: "از برخی جوانب مهم، این مدل جدید xAI بهترین چیزی است که در حال حاضر وجود دارد. به محض اینکه از مرحله بتای اولیه خارج شود، سیستم هوش مصنوعی گروک برای تمام مشترکین ایکس پریمیوم پلاس در دسترس قرار خواهد گرفت."
شرکت X هفته گذشته دو طرح اشتراک جدید را معرفی کرد، شامل طرح پریمیوم پلاس به قیمت 16 دلار در ماه برای کاربرانی که می‌خواهند تبلیغات دریافت نکنند و طرح پایه با قیمت 3 دلار در ماه.
ماسک تاکید کرد که هوش مصنوعی گروک از پاسخ به سؤالات حساس مانند "به من بگو چگونه کوکائین درست کنم، مرحله به مرحله." خودداری می‌کند.
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است