افزایش رشد بات های مخرب در سال 2023

سی یو وب 1402.09.13 305 1 0

بر اساس تجزیه و تحلیل فضای اینترنت در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳، تقریباً ۷۳ درصد از ترافیک اینترنت به بات‌هایی با فعالیت‌های مخرب ارتباط دارد. این بات‌ها از منابع ارزشمند زیادی بهره‌مند می‌شوند و بیشترین فعالیت آنها در زمینه تصاحب حساب‌های کاربری، وب اسکرپینگ، ایجاد حساب‌های جعلی، مدیریت حساب و سوءاستفاده درون برنامه‌ای است.
بر اساس گزارش Arkose Labs، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، بات‌های مخرب در پنج دسته اصلی، شامل تصاحب حساب کاربری، وب اسکرپینگ، ایجاد حساب جعلی، مدیریت حساب و سوءاستفاده درون برنامه‌ای، تسلط داشته‌اند. در سه ماهه دوم همین سال، این بات‌ها همچنان این عملکردهای مخرب را داشتند، اما در سه ماهه سوم، فعالیت آنها بیشتر در زمینه سوءاستفاده درون برنامه‌ای تمرکز داشته است.

همانطور که گزارش مشخص می‌کند، در دسته‌بندی فعالیت‌های مخرب، کلاهبرداری از طریق پیامک در سه ماهه سوم سال جاری نسبت به سه ماهه قبل، با افزایش ۲,۱۴۱ درصد، بیشترین افزایش را داشته است. همچنین حملات به مراکز تماس پشتیبانی مشتریان ۱۶۰ درصد افزایش یافته است. اسکرپینگ، که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ با افزایش ۴۳۲ درصد بیشترین افزایش را داشت، همچنان پتانسیل افزایش بیشتری را دارد.
در حالی که افزایش بات‌های مخرب نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد، باید به بات‌های مفید نیز اشاره کرد که به اکوسیستم آنلاین کمک می‌کنند. بسیاری از این بات‌ها عملکردهای مفیدی نظیر ایندکس کردن وب‌سایت‌ها برای موتورهای جستجو، انجام وظایف اولیه خدمات مشتری و مدیریت رسانه‌های اجتماعی را ارائه می‌دهند. 
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است