5 راه تسهیل مدیریت شبکه های اجتماعی

سی یو وب 1398.08.20 2994 1 0

کار یک مدیر شبکه های اجتماعی آسان نیست. مهم نیست که دوستان یا خانواده چه فکر می کنند ("شما فقط توییت می کنید، درسته؟"). اگر به شبکه های اجتماعی در کسب و کار خود توجه می کنید، احتمالاً کارهایی مانند تولید محتوا، بازاریابی محتوایی، دیجیتال مارکتینگ، خدمات مشتریان و شبکه سازی را انجام می دهید.

از این گذشته، بسته به استراتژی شبکه های اجتماعی خود، بر روی چندین پلت فرم، برنامه ریزی کرده و مطلب ارسال می کنید. اما آیا راهی برای سرعت بخشیدن به این روند برای صرفه جویی در وقت، وجود دارد؟ جواب، یک بله پرقدرت است! چند راه ساده وجود دارد که می توانید روند مدیریت شبکه های اجتماعی خود را ساده تر کنید. برای آشنایی با این روش ها با ما همراه باشید.

اهداف واضح و پرسونای بازاریابی خود را تعیین کنید

اجتناب از فکر کردن درباره بازار هدف یا پروسونای بازاریابی کسب و کار شما، به این دلیل که محصول یا خدماتتان می تواند توسط هر فردی مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است برایتان وسوسه انگیز باشد.

اما حتی سوپرمارکت ها و فست فود های زنجیره ای نیز برای خود، پرسونای مخاطب در نظر می گیرند.

برای تسهیل مدیریت شبکه های اجتماعی هدف این است که در مورد مشتری خود بطور کامل تحقیق کنید. سپس آنها را به گروه هایی طبقه بندی کرده و پرسونای آنها را توسعه دهید. پس از شناسایی، می توانید نیازهای آنها را بفهمید و آنها را در کانالهای درست شبکه های اجتماعی، هدف قرار دهید.

نکاتی که باید در هنگام انتخاب پرسونای بازاریابی خود مدنظر داشته باشید:

  • مشتریان فعلی و مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند؟
  • نگرانی ها، نیازها یا علایق آنها چیست؟
  • آنها سعی دارند چه مشکلی را حل کنند؟
  • آنها چه اطلاعاتی را جستجو می كنند و این اطلاعات را در كجا جستجو می كنند؟

اهداف شبکه های اجتماعی خود را تعیین کنید:

  • آیا می خواهید با ایجاد رقابت تعامل برقرار کنید یا جایزه؟
  • آیا قصد استخدام و توسعه تیم خود را دارید؟
  • آیا قصد دارید لیست ایمیل خود را افزایش دهید؟
  • آیا می خواهید زمان پاسخگویی به مشتری را بهتر کنید؟

به این فکر کنید که می خواهید چه کاری انجام دهید و مخاطبان هدف شما در کجا قرار دارند، این کار به تمرکز استراتژی شبکه های اجتماعی شما کمک می کند. مرحله بعدی این است که گامهای هوشمندانه برای دستیابی به این اهداف، تعیین کنید.

کانال های شبکه های اجتماعی خود را انتخاب کنید

برای مدیریت شبکه های اجتماعی مختلف خود، هوشمندانه تر کار کنید نه سخت تر. ایجاد یک پست و سپس کپی و پیست آن در چندین کانال، آسان است. اما همه کانال های شبکه های اجتماعی، یکسان نیستند. اگر پرسونای بازاریابی برای محصول شما یک تاجر بالای 55 سال باشد، احتمال پیدا کردن وی در اسنپ چت اندک است. انرژی خود را بر روی دو یا سه سیستم که برای محتوای شما و مخاطبان هدف شما موثر هستند، متمرکز کنید.

اگر صفحات شبکه های اجتماعی دارید که آنها را به روز نمی کنید، بهتر است که آنها را به طور دائم حذف کنید. اطلاعات منسوخ شده، لوگوهای قدیمی و یا نظرات منفی در این صفحات که هرگز به آنها پاسخ داده نشده است، می توانند سبب از دست دادن مشتریان بالقوه شما شوند و شهرت بدی برای شما ایجاد کنند.

فیس بوک (Facebook) :

  • محبوب ترین رسانه اجتماعی
  • یک کانال پشتیبانی مشتری و فضایی عالی برای ایجاد رقابت
  • دارای ابزارهای پیشرفته ارتقاء کسب و کار
  • تبادلات زنده و آزمونها یا نظرسنجی ها

اینستاگرام (Instagram):

  • یک پلت فرم عکس (ایده آل برای نمایش محصولات شما)
  • جامعه بسیار تعاملی
  • می توانید از هشتگ ها یا ایموجی ها برای رسیدن به گروه هدف خود استفاده کنید.
  • یک شبکه اجتماعی برای بلاگرهای صنایع غذایی و توریسم

پینترست (Pinterest):

  • یک پلت فرم عکس (ایده آل برای نمایش هنر، دکوراسیون منزل، غذا.)
  • رقابت کمتری برای دسترسی به این پلت فرم در مقایسه با فیسبوک وجود دارد.
  • 93٪ از پین کاران برای برنامه ریزی خرید خود از پینترست استفاده می کنند.
  • افراد می توانند ایده های شما را در دسته بندی های مختلف پیدا کنند.

توییتر(Twitter):

  • بستر عالی برای شروع مکالمات، به اشتراک گذاری اخبار و پرسیدن سؤال است.
  • مناسب برای کاربران عادی که می خواهند پیام های مکرر، کوتاه، فوری و بروز ارسال کنند.
  • برخلاف فیسبوک، هر توییتی به فیدهای همه دنبال کنندگان می رسد.
  • توییتر شبکه خبری و اطلاع رسانی برای بسیاری از افراد است که سبب اعتباربخشی به این بستر می شود.

یک برنامه تولید محتوا ایجاد کنید

ایجاد یک برنامه تولید محتوا می تواند بسیار طاقت فرسا به نظر برسد، خصوصاً وقتی شرکت هایی را می بینید که روزانه دو یا سه بار مطلب ارسال می کنند!

اما فقط به صرف ارسال مطلب، خود را تحت فشار قرار ندهید.

برای مدیریت بهتر شبکه های اجتماعی خود، اطمینان حاصل کنید که یک استراتژی در پشت برنامه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی خود دارید که براساس اهداف و پرسونای بازاریابی شما باشد.

اگر سعی دارید پشتیبانی مشتری را بهبود ببخشید، احتمالاً ارسال یک تصویر متحرک یک سگ بامزه، کمکی نمی کند (مهم نیست که چقدر جالب باشد).

به آرامی شروع کنید و برای ارسال محتوا سه تا پنج پست در هفته برنامه ریزی کنید.

در اینجا چند روش آسان برای شروع کار در برنامه تولید محتوا آورده شده است:

  • همه تاریخ های مهم کسب و کار خود را در تقویم محتوا اضافه کنید. بعنوان مثال، اگر یک برنامه دوست یابی هستید، چهاردهم فوریه بسیار مهم است.
  • مناسبت کلیه تعطیلات را مشخص کنید. بنابراین به یاد می آورید که یک پست تبریک برای مناسبتهای خاص یا یک پست اطلاعیه تعطیلی ایجاد کنید تا به مشتریان خود اطلاع دهید که در دسترس نیستید.
  • در مورد روزهای جالب سال تحقیق کنید و آنها را با محتوای جدی خود در هم بیامیزید.
  • اگر در آینده بروزرسانی های مهم شرکت، تخفیف فروش و یا عرضه محصول جدید را در پیش رو دارید، فراموش نکنید که آنها را نیز به تقویم محتوا اضافه کنید.
  • اگر کسب و کار شما دارای یک وبلاگ است، اطمینان حاصل کنید که هر بار که مطلبی ارسال می کنید، به دنبال کنندگان خود اطلاع دهید.
  • از هشتگ های تکرارشونده برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر استفاده کنید. به عنوان مثال، هشتگی مانند TuesdayTip# هشتگی است که هر کسب و کاری می تواند از آن استفاده کند.
  • آیا قرار است که یک رویداد یا کنفرانس برگزار شود؟ از آن رویداد عکس بگیرید و آنها را به همراه آنچه در آن رویداد آموخته اید، در پستی ارسال کنید.

با تهیه همه پست ها برای ماه آینده شروع کنید.

 این باعث می شود تا شما از اضطراب لحظه آخری "امروز چه مطلبی ارسال کنم؟" رهایی یابید. اگر موردی پیش آمد، بسته به اخبار یا هشتگهای داغ، همیشه می توانید یک مطلب ارسال کنید.

 ابزارهای مناسب شبکه های اجتماعی را پیدا کنید

با افزایش اتوماسیون و ابزارهای هوش مصنوعی برای آسانتر کردن زندگی، هیچ دلیلی برای استفاده نکردن از آنها برای کسب و کارتان وجود ندارد.

طراحی سایت اختصاصی و سپس اتصال آن به پروفایل شبکه اجتماعی شما، فقط می تواند چند دقیقه طول بکشد.

اگر برنامه تولید محتوای شما برای ماه آینده تنظیم شده است، می توانید از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی  مانند Hootsuite ، Buffer (با حداکثر سه حساب شبکه اجتماعی) یا Falcon به صورت رایگان برای برنامه ریزی پست های خود امتحان کنید.

 نه تنها می توانید تمام پلتفرم های خود را از یک جا مدیریت کرده و در زمان صرفه جویی کنید (به جای ورود و خروج از هر شبکه اجتماعی). بلکه می توانید از مزایای اندازه گیری عملکرد خود و دیدن اینکه مخاطبان شما با چه مباحث و یا هشتگ هایی ارتباط برقرار کرده اند، نیز استفاده کنید.

برای تسهیل مدیریت شبکه های اجتماعی، استفاده از پلتفرم های مدیریت شبکه های اجتماعی، یک پتانسیل عظیم برای آشنایی با مخاطبان و کشف مخاطبان جدیدی است که به موضوعات مشابه یا صنعت شما علاقه مند هستند.

اگر نگران ایجاد تصاویر برای پست های خود هستید، چند راه حل ساده برای کمک به شروع کار وجود دارد. از Stencil برای ایجاد یک پست سفارشی متناسب با ابعاد پلت فرم انتخاب شده شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید. اگر تصویری متناسب با آن پیدا نکردید، همیشه می توانید یک عکس را از وبسایت های رایگان عکس پیدا کنید و متن دلخواه خود را به آن اضافه کنید.

خوب است بدانید: اگر یکی از پست های شما بعنوان مثال در فیسبوک، از ترافیک و تعامل بسیار بالایی برخوردار است، می توانید با یک آگهی با بودجه اندک، این پست را تبلیغ کنید تا مخاطبان گسترده تری را به سمت آن سوق دهید.

محتوای قدیمی خود را بازیابی کنید

 

بازیابی محتوای قدیمی وبلاگ

 

همیشه نیاز به ارسال مطلب جدید نیست. در حقیقت، مردم دوست دارند ببینند که یک شرکت چگونه آغاز  به کار کرده است. سعی کنید از ThrowbackThursday# استفاده کنید تا داستانهای جالب درباره آنچه شما را به ایجاد کسب و کار جدید ترغیب کرد، یا عکسهای قدیمی را به اشتراک بگذارید.

این امر نه تنها به ایجاد آگاهی از برند (brand awareness) شما کمک می کند، بلکه باعث ایجاد وفاداری مشتری نیز می شود.

همچنین ممکن است، دنبال کنندگان جدید برخی اخبار جالب و مرتبط درباره شغل یا خدمات شما را از دست داده باشند.

 بنابراین بازیابی پست های قدیمی وبلاگ یا نکاتی که هنوز هم مرتبط هستند و می توانند به مشتریان شما کمک کنند، را در محتواگذاری شبکه های اجتماعی خود فراموش نکنید.

بهترین راه برای بهینه سازی استراتژی شبکه های اجتماعی، تست محتواها و ابزارهای مختلف است.

سپس نتایج را اندازه گیری کنید تا دریابید که چه چیزی برای کسب و کار شما بیشترین اثربخشی را دارد.

سعی کنید بر روی یک یا دو زمینه که می توانید بهبود ببخشید تمرکز کنید و شروع کنید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است