10 راهنمایی برای انتخاب نام دامنه مناسب

سی یو وب 1402.07.01 4524 0 0

نام دامنه شما و نشانی اینترنتی نقش مهمی در جستجو دارد. نه تنها این مقصد جایی است که بازدید کنندگان شما ، شما و محتوای شما را پیدا می کنند، بلکه دامنه ای که انتخاب می کنید نیز می تواند دید آنها را تحت تاثیر قرار دهد.
 

1. با کلمات کلیدی شروع کنید

قبل از وارد شدن به ثبت کننده دامنه مورد علاقه خود، چندین بار به چند ایده فکر کنید. در هنگام انجام این تمرین می توانید سه تا پنج کلمه کلیدی در ذهن داشته باشید.در این کلمات و عبارات باید به وضوح آنچه را که انجام می دهید تعریف کنید (یا می خواهید انجام دهید). آنها را هم مخلوط کرده و ببینید چه چیزی درست است و حساس است.

به عنوان مثال، شما میخواهید یک نانوایی محلی تاسیس کنید. بعضی از اصطلاحات مورد نظر شما شامل شهر شما، نان تازه، محصولات پخته شده، نانوایی و غیره می باشد.

یک نکته مهم :  در اینجا شما میتوانید از پسوند ها و یا پیشوند ها استفاده کنید.

2. آن را منحصر به فرد کنید

دامنه شما بخشی از نام تجاری شماست. مطمئن باشید که این نام برای مخاطب شما مهم است. داشتن یک دامنه که بسیار شبیه نام تجاری دیگری است، هیچ گاه ایده خوبی نیست، زیرا ممکن است منجر به سردرگمی شود.

مراقب باشید که سعی نکنید بیش از حد منحصر به فرد باشید. اعمال یک املای جایگزین ، یک کلمه مشترک می تواند به مشکل بزرگ منجر شود. برای مثال وبسایت Flickr ،  هنگامی که بنیانگذاران سایت دامنه خود را ایجاد کردند، آنها از املای استاندارد، flicker.com استفاده نمیکردند و ممکن است در نتیجه یک ترافیک را از دست بدهند. آنها مجبور شدند دامنه صحیح را بخرند و دامنه اضافی را به Flickr.com هدایت می کنند.

3. .com بخرید

اگر شما قصد دارید که یک وبسایت عالی راه اندازی کنید بهترین گزینه برای جهانی شدن شما پسوند com است.

4. تایپ را آسان کنید

سعی کنید نام انتخابی خود را ساده و آسان انتخاب کنید . اگرچه ممکن است یک نام طولانی برای شما بسیار خوب باشد اما میتواند در تجربه کاربر تاثیر منفی بگذارد و دیگر به سایت شما برنگردد.

5. آن را به یاد ماندنی

اگر میخواهید سریعتر به گسترش نام تجاری خود کمک کنید، حتما تاثیر نام دامنه خود را به یاد داشته باشید. داشتن یک وبسایت عالی مهم نیست اگر هیچ کس نتواند نام دامنه آن را به یاد بیاورد.

6. آن را کوتاه نگه دارید

همیشه تاثیر و به یاد ماندن ادرس های کوتاه تر بهتر است. سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید.

7. ایجاد و برآورده کردن انتظارات

آدرس هایی مانند NYtimes.com، Homes.com و Overstock.com کار نسبتا راحت تری نسبت به google یا Amazon دارند زیرا از نامشان میتوان کار آنها را متوجه شد.

8. ساخت نام تجاری خود

اگر نمی توانید دامنه خوبی را پیدا کنید که مطابق با قانون قبلی باشد، از نام تجاری برای تشخیص خود استفاده کنید.

استفاده از یک نام کاربری منحصر به فرد یک راه عالی برای ساختن ارزش اضافی است.

9.عادت ها را کنار بگذارید

فقط به این دلیل که چیزی در حال حاضر مد است یا خیلی استفاده میشود، به این معنا نیست که همیشه وجود دارد. کپی کردن آنچه شخص دیگری انجام می دهد می تواند مسیر اشتباهی باشد.

10. از ابزار انتخاب دامنه کمک بگیرید

با کمی جست و جو در اینترنت ابزاری پیدا خواهید کرد که شما را در انتخاب نام دامنه مناسب همراهی کند.

جمع بندی

دامنه یا آدرس سایت همان چیزی است که کار شما حول آن محور در اینترنت است . با کمی وقت گذاشتن برای این موضوع مهم یک نام مناسب انتخاب کنید که هم برای موتور های جست و جو و هم برای مخاطب مناسب باشد.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است