هفت ترند بازاریابی دیجیتال در سال 2020 برای کسب و کار شما

سی یو وب 1398.11.16 1712 0 0

سال 2020 است و یک دهه جدید از استراتژی بازاریابی دیجیتال پیش روی ماست.

با ظهور TikTok (شبکه اجتماعی انتشار فیلم های کوتاه برای موبایل)، تغییر اساسی در تعریف محتوای ویدئویی جذاب  و شفافیت برند برای جلب توجه نسل جدید که به سرعت از همه چیز عبور می کنند، ایجاد شد.

ترندهای بازاریابی دیجیتال امسال، یک تغییر چشمگیر در تکنولوژیهای بازاریابی و رفتار مصرف کننده در سراسر جهان ایجاد خواهد کرد.

پرداخت به ازای کلیک (PPC) تفاوتی نخواهد کرد

ابتدا به تعریف پرداخت به ازای کلیک یا PPC که مخفف Pay Per Click است می پردازیم.

پرداخت به ازای کلیک یا PPC نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات، به وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل یا رسانه‌ای دیگر هدایت می‌شوند و تبلیغ دهنده بر اساس تعداد کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود، هزینه تبلیغات را به نمایش دهنده، پرداخت می‌کند.

این روش در زمان خود، نوآوری در صنعت تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شد و به مرور جایگزین متدهای سنتی تبلیغات بنری (مدت‌دار) و پرداخت به ازای تعداد نمایش شد.

مدل‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری از پرداخت به ازای کلیک نیز هم‌اکنون در حال بهره‌برداری هستند که به عنوان مثال می‌توان به پرداخت به ازای منجر شدن به خرید اشاره کرد.

به عنوان یک مؤلفه اصلی چشم انداز بازاریابی دیجیتال، PPC با استفاده تحت شرایط درست، به ارائه بازگشت سرمایه (ROI)، مشهور است.

آمار، این موضوع را تایید می کند. از سال 2019 بازدید کنندگانی که از طریق تبلیغات PPC، وارد سایت می شوند 50٪ احتمال خرید بیشتری نسبت به بازدید کنندگان ارگانیک داشته و 40٪ از برندها مشتاق افزایش بودجه PPC خود هستند.

با توجه به اینکه ما هر ساله شاهد افزایش رشد تبلیغات PPC هستیم، برخی ترندها در این زمینه در سال 2020 را پیش بینی کرده ایم. 

در ادامه با ما باشید تا از این ترندهای بازاریابی دیجیتال مطلع شوید.

1. هوش مصنوعی (AI) چشم انداز بازاریابی دیجیتال را تغییر خواهد داد

ما نمی توانیم به  تبلیغات پرداخت به ازای کلیک در سال 2020 اشاره کنیم بدون اینکه به مبحث گسترده هوش مصنوعی (AI) بپردازیم.

پوشیده نیست که تعداد فزاینده ای از آژانس ها در سال های اخیر در حوزه هوش مصنوعی و ابزارهای یادگیری ماشین - کمپین های تفکر هوشمند و استراتژی های مناقصه خودکار - سرمایه گذاری کرده اند.

بخش بزرگی از موفقیت PPC در استفاده از ابزارهای اتوماسیون برای کمک به چارچوبهای ارزشمند تصمیم گیری، نهفته است.

نرم افزار یادگیری ماشین با استفاده از روش های یادگیری آماری و مدیریت پیشنهادات، تمام جنبه های یک کمپین را مدیریت می کند، که منجر به افزایش چشمگیر 22٪ در نرخ تبدیل کاربر به مشتری از سال 2018 شده است.

در سال 2020، یادگیری ماشین و اتوماسیون همچنان سرعت بالایی خواهد داشت.

گوگل می تواند با تهیه تحلیل ها و انجام کارهای پیچیده توسط هوش مصنوعی، سریعتر و بهتر از انسانها، مخاطبان بسیار هدفمندی را به آگهی دهندگان ارسال کند و تبلیغات را به افرادی که در همان زمان در جستجوی راه حل های خاص هستند، نشان دهد.

Gartner پیش بینی می کند که تا سال 2024، شناسایی احساسات توسط هوش مصنوعی بر بیش از نیمی از تبلیغات آنلاینی که می بینید تأثیر می گذارد.

(شرکت گارتنر، یک شرکت پژوهشی و مشاوره آمریکایی است، که در زمینه ارائه خدمات برون‌سپاری، تحقیق و پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات فعالیت می‌نماید)

مطمئناً، این افزایش اجتناب ناپذیر هوش مصنوعی و عدم کنترل ناشی از آن، می تواند برای کسانی که به مقاصد گوگل مشکوک هستند، دلهره آور باشد. با این حال، دوره ی مدیران اکانتهای  PPCو کلمات کلیدی به پایان نرسیده است - آنها فقط در حال تغییر هستند.

2. بازاریابان هوشمند از چندین پلت فرم استفاده خواهند کرد

وقتی صحبت از موفقیت چشمگیر PPC می شود، اکثر بازاریابان، فقط به شبکه هایی فکر می کنند که توسط دو قطب فیس بوک و گوگل، پیاده سازی شده اند.

در سال 2020 پیش بینی می شود که بازاریابان هوشمند، چندین پلت فرم را آزمایش کنند تا بتوانند دریابند که آیا یک پلت فرم منحصربفرد، برای استراتژی بازاریابی آنها سودمند خواهد بود یا خیر.

با رشد سریع شبکه های اجتماعی، بسترهای آزمون برای تبلیغات در LinkedIn، آمازون و توییتر، فرصتی برای آزمایش شبکه های جدید PPC و انتخاب از میان گزینه های مختلف هدف گذاری و رسیدن به میلیون ها مشتری در سراسر جهان را فراهم می کنند.

البته، شبکه های اجتماعی فقط یک سنگ بنای کوچک در بازار گسترده شبکه های PPC هستند.

از Bing گرفته تا Bidvertiser، RevContent، و Advertise.com، یا نمونه های فارسی ادنگاه و برتینا  و غیره، پلتفرم های تخصصی متعددی برای بازاریابان وجود دارد تا بتوانند یک کمپین PPC را به طور مؤثر پیاده سازی کنند.

به طور خلاصه – بازاریابان، افق پلت فرم PPC خود را در سال 2020 گسترش می دهند.

3. دائما به مخاطب هدف دست می یابید

2020 سال هدفگذاری پایدار و استراتژیک مخاطبان خواهد بود.

 در حالی که سال 2019 بر روی هدفگذاری مخاطبان از طریق بازاریابی مجدد لیست ها برای تبلیغات جستجو (search ads) و مخاطبان وابسته ی سفارشی تمرکز داشت، 2020 بر هدف قرار دادن مخاطبان در نقاط تماس خاص در طول سفر خرید (buying journey)، متمرکز می شود.

بازاریابان هوشمند و دانا به جای اینکه مخاطبان خود را با پیامهای مستقیم برای فروش، بمباران کنند، با آنها در زمان مناسب و به شکلی که امکان رشد مشتری را فراهم می کند، ارتباط برقرار می کنند.

طبق گزارشMarketo ، 56٪ از مصرف کنندگان معتقدند مشاغل، باید درک عمیقتری از نیازهای آنها داشته باشند.

در سال 2020 بازاریابان باید در نظر بگیرند که چگونه تبلیغات آنها باعث بهبود رفاه مشتری و یادگیری شخصی آنها می شود.

به طور خلاصه، بازاریاب ها توجه خود را به سوی قلب همه کمپین های موفق PPC یعنی "مردم"، تغییر جهت می دهند.

شبکه مخاطبان مایکروسافت (MSAN) همچنین به هدایت مخاطبان در سال 2020 ادامه خواهد داد و هدف کاربر از جستجو را با داده های پروفایل کاربر ترکیب می کند تا مصرف کنندگان را با تبلیغ کنندگان هماهنگ کند.

4- بازاریابان PPC مجبور به ارتقا استراتژی خود خواهند شد

با جایگزین شدن کارهای داده محور و تکرارشونده توسط اتوماسیون، بازاریابان PPC مجبور به نوآوری در استراتژی خود خواهند شد، در غیر این صورت به طرز خطرناکی عقب می مانند.

در حالی که رقابت با پیچیدگی های نبوغ  تکنولوژی خودکار گوگل برای یک فرد، غیرممکن است، بازاریابان PPC  به جای تمرکز بر وظایفی که اکنون دیگر خودکار شده اند، باید یک طرز فکر استراتژیک تر را برای خود و مشتریانشان اتخاذ کنند.

بدین ترتیب بازاریابان ترغیب می شوند تا خلاقیت خود را توسعه داده و استراتژی مخاطبان را هدف قرار دهند.

یادگیری نقاط قوت و ضعف دامنه وسیعی از ابزارهای اتوماسیون و پذیرفتن داده های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، کلید رمزگشایی در این انتخاب است که آیا گزینه های هوش مصنوعی بهترین انتخاب برای مدیریت کمپین است یا خیر.

بازاریابانی که از AI برای ساخت کمپین های موفق وابسته استفاده می کنند، می توانند با ساخت الگوریتم هایی برای خودکارسازی وظایف، فرایند خود را نیز بهینه کنند.

بنابراین، بازاریاب های هوشمند به منظور بقا و تلاش، خود را با AI سازگار می کنند.

5- ظهور چت بات

chatbot یک برنامه نرم افزاری است که با مشتری ها و بازدید کنندگان سایت به گونه ای طبیعی و همزمان تعامل برقرار می کند.

این استراتژی می تواند موجب صرفه جویی در هزینه های کلان در استخدام شخصی برای نظارت بر وب سایت و برقراری ارتباط با بازدید کنندگان به صورت تک کاره، شود.

Chatbot دارای شخصیت بوده، بی طرف و حاوی اطلاعات مفید است.

این امکان را به مشتریان می دهد تا سریعتر تصمیم بگیرند و باعث می شود کاربران احساس کنند که مانند یک فرد خاص با آنها رفتار می شود.

اگر قبلاً در قطار چت باتحضور نداشته اید، به شما توصیه می شود که یک بلیط بخرید.

تصمیم بگیرید که آیا استفاده از نرم افزاری منحصر به فرد برای کسب و کار شما لازم است یا یکی از گزینه های موجود در بازار مناسب است.

این انتخاب به بودجه شما و پیچیدگی پیش بینی شده از تعامل مخاطب شما با چت بات بستگی دارد.

6. بازاریابی محتوایی شخصی سازی شده خود را راه بیندازید (دوباره)

رقابت هرگز در بازاریابی دیجیتال پایانی ندارد. هر شرکتی در جستجوی هدف بزرگ بعدی است: تازه ترین ایده ها، بی نظیرترین و عجیب ترین استراتژی های تبلیغاتی.

تولید محتوای با کیفیت همواره یکی از مؤثرترین راههای تولید lead و انجام معاملات خواهد بود.

با حرکت به سمت 2020، مصرف کنندگان به طور فزاینده ای بر تبلیغات عمیق اصرار دارند. به منظور شناختن خصوصیات ویژه مصرف کنندگان و ترجیحات آنها، باید محتوای شما متمرکزتر باشد. در نهایت، باید در تلاش باشید تا یک تجربه کاربری جامع، چند کاناله و با شخصیت غیرقابل مقایسه داشته باشید.

7. PPC و SEO بهم نزدیکتر خواهند شد

اگرچه غالباً آنها را مخالف هم فرض می کنند، PPC و SEO (سئو) رابطه ای اساسی دارند که نتایج یک کمپین را بوجود می آورند.

در سال 2020 از این رابطه برای به حداکثر رساندن موفقیت استفاده می شود. با تبادل اطلاعات مهم کلمات کلیدی و رتبه بندی سئو، تیم های SEO و PPC برای شناسایی استراتژی موقعیت و افزایش پوشش SERP برای کلیه مشتریان، ادغام می شوند.

چرا سال 2020 سال ادغام PPC و سئو است؟ این رابطه چندین سال است که در حال ساخته شدن است.

برای بازاریابان، بیشتر از گذشته مهم است که به رابطه بین PPC و SEO بپردازند زیرا آنها مجبور خواهند شد استراتژی خود را در منظره ای که ناشی از تغییر مداوم است بررسی کنند.

هنوز هم بسیاری به PPC و SEO به عنوان استراتژیهای کاملاً مجزا و با نتایج جداگانه نگاه می کنند. 2020 سالی است که بازاریابان می توانند افق های خود را گسترش دهند و استراتژی های قدیمی را بازسازی کنند.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است