بروزرسانی عمده ای در الگوریتم گوگل انجام نشده است

سی یو وب 1398.11.29 1902 0 0

اخیراً، بحث های زیادی در مورد تغییرات در نتایج جستجو وجود داشته است. برخی خبر از بروزرسانی فوریه 2020 داده اند. آنها اشتباه می کردند.
بسیاری از کسانی که تغییر در رتبه بندی را تجربه کرده بودند، اکنون می گویند که به جایگاه خود برگشته اند. و گوگل فقط تأیید کرد که هیچ به روزرسانی انجام نشده است.
درواقع،  گوگل تمام وقت، بروزرسانی می کند. اما تفاوت بین بروزرسانی روزانه و بروزرسانی اصلی الگوریتم گوگل وجود دارد.

بروزرسانی اصلی الگوریتم گوگل

بروزرسانی اصلی الگوریتم یک رویداد مهم است که در آن تغییرات قابل توجهی در الگوریتم Google ایجاد می شود. این می تواند به معنای افزودن به الگوریتم باشد، معمولاً در مورد اینكه گوگل چگونه منظور یک کوئری پرس و جوی خاص را که کاربر استفاده می کند و منظور کلمات یک وب سایت خاص را تعیین می کند.

بروزرسانی روزانه

هر تغییراتی که احساس می شود، ناشی از به روزرسانی های روزانه است که همیشه اتفاق می افتد. Google هر روز به روزرسانی های الگوریتم خود را انجام می دهد. 
بدون شک افراد، تغییراتی در نتایج جستجو را تجربه کردند، اما اینها بخشی از به روزرسانی هایی است که در هر روز هر هفته، در هر ماه، در تمام سال در گوگل اتفاق می افتد.

در صورت از دست دادن رتبه گوگل چه باید کرد؟

صبر کنید

چند روز صبر کنید تا ببینید که آیا تغییرات برمی گردد یا خیر. عجیب نیست که گوگل تغییری را انجام دهد، سپس با بازخوردهایی که دریافت می کند، آن را به حالت اول برگرداند.
"مرتبط بودن" را در نظر داشته باشید
بروزرسانی ها اغلب مربوط به "مرتبط بودن" هستند. بسیاری از افراد سایتهای خود را بررسی می کنند و می پرسند:
"من چه کاری را اشتباه انجام داده ام؟"
هنگامی که رتبه بندی به دلایلی از دست می رود، سوال بهتر برای پرسیدن این است:
"رقیبان من چه کاری را درست انجام داده اند؟"
گوگل می گوید "چیزی برای رفع کردن وجود ندارد". این بدان معناست که موارد معمولی که افراد معتقدند نیاز به اصلاح دارند، مانند لینکهای کم کیفیت، محتوای کم کیفیت و موارد دیگر، دلیلی برای از دست دادن رتبه بندی یک سایت نمی شوند و به همین دلیل است که چیزی برای رفع وجود ندارد.
به عنوان مثال، اگر کوئری جستجو «بستنی» است و صفحه شما در مورد "چگونه بستنی درست کنیم" جایگاه خود را از دست داده است، به این دلیل است که گوگل  صفحاتی که نشان می دهند از کجا می توان بستنی خرید یا سایت هایی  که برندهای بستنی ها را بررسی می کنند، را ترجیح می دهد. به عبارت دیگر، صفحه شما "مرتبط" نیست.
چگونه این اتفاق می افتد؟ معمولاً این اتفاق، زمانی می افتد که گوگل، روشی بهبود یافته را برای درک منظور کاربران از کوئری جستجو ارائه می دهد.

به روزرسانی کنسول جستجوی گوگل

شاید تصادفی نباشد، که گوگل کنسول جستجوی خود را به روز کرد. این به روزرسانی برای ارسال اطلاعیه به انتشار دهندگان مبنی بر خراب بودن و نیاز به اصلاح داده های ساختار یافته (structured data) بود.
ما تعدادی از داده های ساخت یافته قدیمی را اصلاح کردیم و ارتقاء در نمایش در فیچر اسنیپت (Featured Snippet) را تجربه کردیم. ارتقاء به رتبه اول بدان معنی است که شخص دیگری ممکن است ترافیک خود را از دست داده باشد.
بنابراین این امکان وجود دارد که حداقل برخی از نوسانات SERP به دلیل تغییری باشد که ناشران در وب سایت های خود اعمال می کنند.

به روزرسانی در اخبار

در حدود نهم یا دهم فوریه 2020، گوگل اطلاعات مرتبط با فید discover را به روز کرد. این امر منجر به نمایش صفحات وب از سایتهای دارای مطالب توهین آمیز شد که قبلاً توسط الگوریتم ها حذف شده بودند. آیا تغییر در فید اکتشاف می تواند به کم شدن ترافیک سایتهای دیگر منجر شود؟ ممکن است.

نکته اصلی

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که هیچ بروزرسانی عمده گوگل انجام نشده است. تنها تغییرات عادی است که هر روز اتفاق می افتد.
فریادهای به روزرسانی از جاهای خاص، یک زنگ خطر اشتباه بود.
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است