اهمیت شبکه های اجتماعی در سئو

سی یو وب 1402.06.31 3885 0 0

شبکه های اجتماعی و سئو

1- تاثیر توییتر و تعداد توییت‌های شما


شبکه اجتماعی توییتر که به عنوان یک شبکه اجتماعی قوی برای اشتراک گذاری متن‌های کوتاه ۱۴۰ کاراکتری می‌باشد بیش از ۱۰ سال است که از تاریخ تاسیس آن می‌گذرد و پس از افزایش قدرت این شبکه اجتماعی در عرصه وب درست از سال ۲۰۱۵ طی تغییراتی که بین گوگل و توییتر اتفاق افتاد ارزش بک‌لینک‌های ثبت شده در این شبکه اجتماعی بیشتر از گذشته شد.

بنابراین هرچه تعداد توییت‌های ارسالی بین کاربران مختلف و لینک دادن آن به وبسایت شما بیشتر و بیشتر شود ارتباط نزدیکی با افزایش رنکینگ شما خواهد داشت و تغییر محسوسی در سئو سایت شما خواهد گذاشت.

اما بسیاری از کاربران به دلیل اینکه توییتر محدود به ۱۴۰ کاراکتر است جذابیت خاصی برای آنها ندارد و یا به هر دلیلی از آن استفاده نمی‌کنند، چنین وبمسترانی باید بدانند که سخت در اشتباهند. اگر شما هم جزو این افراد هستید همین حالا و قبل از ادامه دادن به مطالعه این مقاله اقدام به ایجاد یک اکانت در توییتر کنید.

توییتر و سیگنال های توییتر

توییتر نیز یکی از بهترین ابزار بازاریابی آنلاین می باشد. یک نوشته ی خوب در توییتر می تواند به وسیله ی میلیون ها نفر دیده شود و بدین ترتیب بستر مناسبی برای ایجاد کمپین سئو تنها با نوشتن مطلبی جذاب می باشد. توییتر به خاطر فضایی که دارد بسیاری از مطالب در آن مختصر ارائه می شوند و همین امر موجب شده تا محبوبیت زیادی داشته باشد.

در مورد سیگنال های توییتر:

زمانی که ما از سیگنال های اجتماعی توییتر صحبت می کنیم منظور تعداد اشتراک گذاری مطلبی است که شما ایجاد کرده اید. این اشتراک گذاری ها در توییتر تاثیر به سزایی در ارتقای رتبه ی شما در موتورهای جستجو دارد. بنابراین توجه کنید که مطلبی که ارائه می دهید در رابطه با موضوع محبوب مخاطب باشد و مهم تر از آن در جایی مطلب خود را منتشر کنید که افراد بیشتری در آنجا فعال هستند. به این ترتیب افراد بیشتری به محتوای مورد نظر شما دست پیدا خواهند کرد.

2- تاثیر گوگل پلاس بر سئو سایت


گوگل پلاس نیز یک شبکه اجتماعی است که متعلق به گوگل است اما ظاهرا گوگل در این پروژه موفقیت مناسبی نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر و فیسبوک را به دست نیاورد اما همچنان تاثیر مستقیمی بر سئو وبسایت دارد.

این شبکه اجتماعی نیز همانند توییتر عمل می‌کند و هرچه تعداد لینک‌هایی که در آن به اشتراک می‌گذارید بیشتر باشد و از طرفی پس از انتشار نوشته سریعا لینک آن را در اکانت و صفحه رسمی سایت خود در گوگل پلاس ثبت کنید نوشته شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن در موتور جستجو ایندکس خواهد شد.

 

گوگل پلاس و سیگنال های گوگل پلاس


گوگل پلاس نسبت به سایر شبکه ها به تازگی وارد بازار شبکه های اجتماعی شده است اما از آنجایی که این شبکه به وسیله ی خود گوگل تاسیس شده از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه نکردن به شبکه ی خود گوگل کار بسیار دور از عقلی است.

سیگنال های اجتماعی گوگل به صورت “ +۱ ” دیده می شوند. +۱ یعنی یک نظر مثبت برای وبسایت و در نتیجه یک اثر مثبت در رنکینگ سایت شما. همچنین تبلیغات و اشتراک گذاری ها نیز تاثیر مثبتی در بالا بردن رنکینگ سایت دارند و در این میان اشتراک گذاری هایی موثرتر هستند که از طرف افراد معتبر انجام پذیرد. و باز هم بدون در نظر گرفتن جزئیات این پروسه می توان با اطمینان گفت که شبکه ی اجتماعی گوگل نیز نقش بسیار پررنگی را در افزایش رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو ایفا می کند.

3- سیگنال فیسبوک سئو

هنگامی که از شبکه های اجتماعی صحبت می شود اولین اسمی که در ذهن هر کسی نقش می بندد فیسبوک است. این شبکه بزرگترین شبکه ی اجتماعی است که در بین سایرین بیشترین کاربر را از سراسر جهان به خود اختصاص داده است. با این حال شاید در مورد ایجاد مستقیم ترافیک بر روی سایت شما خیلی کمک کننده نباشد، اما قطعا بهترین گزینه برای ایجاد سیگنال های اجتماعی است.

تعداد لایک ها , اشتراک گذاری ها و نظرات روی پروفایل شما بیانگر تعداد کاربرانی است که به محتوای تولیدی شما علاقه مند هستند و مطالب شما را دنبال می کنند. نه تنها لایک کردن پست ها بلکه اشتراک گذاری ها بیانگر خوبی برای میزان علاقه مندی مخاطبان می باشد. نظراتی که در زیر هر پست نوشته می شود شما را از اینکه مخاطبان تا چه اندازه سعی در تعامل و ارتباط دارند مطلع می کند. تمامی این فعالیت ها مانند فاکتور های رنکینگ عمل می کند و برای بازدید کننده بیشتر به صورت غیر مستقیم دخیل هستند.

پس در اولین اقدام در صفحه فیس‌بوک خود نیز یک صفحه رسمی متعلق به خود را وارد کرده و مطالب خود را در آن به اشتراک بگذارید تا فن‌پیج‌ها و دنبال کنندگان شما با بازنشر کردن آن بتوانند تاثیری بر روی وبسایت شما بگذارند.

4- سیگنال اینستاگرام روی سئو

اینستاگرام که در حال حاظر به عنوان یکی از پر کاربرترین شبکه های اجتماعی شناخته میشود یکی از بهترین راه ها برای جذب نظرات مثبت ببیندگان به سایت شما است.

شما با گذاشتن پست های متعدد در اینستاگرام میتواند برای سایت خود ورودی بگیرید و آنها را به سایت خود ارجاع دهید .

اگر یک صفحه ی اینستاگرام برای کسب و کار خود ندارید همین حالا برای این کار اقدام کنید.

5- پروفایل شرکتی خود را در لینکدین کامل کنید


لینکدین به عنوان شبکه اجتماعی که در زمینه معرفی شرکت‌ها می‌باشد فعالیت دارد. پس با عضویت در آن پروفایل شرکتی خود را کامل کنید و در مرحله بعد از کارکنان و همکاران خود بخواهید در این شبکه اجتماعی عضو شده و با لینک کردن صفحه رسمی شما در پروفایل شخصی خود به عنوان کارکنان معرفی شوند.

پس کلیه اخبار مربوط به کسب و کار خود را به همراه لینک مطالب و.. در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید تا کاربران بیشتر و بیشتر با شما در ارتباط باشند.

6-آپارات و یوتیوب

سرویس های اشتراک گذاری ویدیو یکی از بهترین تاثیرات را بر روی سئو سایت شما خواهند داشت. شما میتوانید با بارگذاری محتوای ویدیویی در این شبکه ها و ارجاع آنها به سایت خود نتیجه مثبتی بگیرید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است